Plinten zelf maken

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Goedemorgen lemen,
Weet je dit zeker?Mvg.:)
(midden in de regen):(


Ik weet het zo zeker, dat ik het bijna elke maand zit op te zoeken omdat ik het niet geloven kan.:D
Maar voor zover ik het heb kunnen uitzoeken is het echt zo.

Als je vurenhout op zoekt in de wikipedia zie je dat het komt van de picea abies oftewel de fijnspar. Als je die link volgt kom je op de desbetreffende site.
Klik dan op noors ( bokmål of nynorsk maakt hier niet uit) en dan kom je bij de gran uit.

Omdat ik nul vertrouwen heb in de wikipedia, heb ik dit ook via andere wegen gecontroleerd.

Nee, noors is niet zo'n makkelijke taal als het in beginsel doet vermoeden.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Redelijke plint 19 cm hoog 1,8 cm dik :p

Als je waterbestendige MDF gebruikt gaat er niets verkeerd gaan, als je op een tegelvloer moet plinten zetten kan je er blokjes van 2 mm ondersteken en dan afkitten kans op schade is dan nihil, althans dat is mijn ervaring. Aaneen zetten in de lengte steeds met verstek doen, wel belangrijk.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Redelijke plint 19 cm hoog 1,8 cm dik :p

Als je waterbestendige MDF gebruikt gaat er niets verkeerd gaan, als je op een tegelvloer moet plinten zetten kan je er blokjes van 2 mm ondersteken en dan afkitten kans op schade is dan nihil, althans dat is mijn ervaring. Aaneen zetten in de lengte steeds met verstek doen, wel belangrijk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.