Platen- & deurenroller

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.913
2.486
Klein-Brabant, Vlaanderen
Om mijn rug te sparen zoek ik een roller voor platen en deuren.
Geen kar, want die zal voor mij dikwijls te groot zijn.
Ik kom de Belmash ER200 tegen.
Die lijkt mij interessant vanwege de luchtbanden + de automatische klemming tot 120 mm.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.192
479
hilversum
Ik heb uiteindelijk wel een kar gekocht vanwege het in balans houden van de platen.
De dxwt-202 alleen heb ik de armen niet gemonteerd

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
209
13
Belgisch Limburg
Wij hebben al jaren een kozijndolly die erg lijkt op die belmash, ik weet alleen het merk niet (hebben we ooit gekocht via de timmerfabriek die onze kozijnen levert).
Het is erg handig om schuifpuien en deuren met kozijn te transporteren, maar voor alleen deuren en platen lijkt me een kar zoals Rdl heeft praktischer. (Als het te klemmen object te smal wordt, is die kozijndolly minder stabiel, en staan de wielen te schuin/ hangt het scharnierpunt te laag)

/edit: Ik heb net even gemeten, onze kar heeft een bredere opening, 155 mm in plaats van de 120 van die Belmash, misschien maakt dat net het verschil.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Marijn

Actieve deelnemer
8 feb 2012
389
165
Eindhoven
Ik heb deze belmesh, wordt bij ons voor kozijnen gebruikt. Volgende week ben ik (eindelijk) weer op de werkplaats, ik kijk dan even hoe de klemming is als er bv een plaat van 18mm op staat.

• Geweldig

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.230
649
Noord-Veluwe
Ik weet dat je niet op een kar zit te wachten, maar misschien is dit een mooie tussenoplossing? Neemt maar heel weinig ruimte in.

• Geweldig

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.913
2.486
Als het te klemmen object te smal wordt, is die kozijndolly minder stabiel, en staan de wielen te schuin/ hangt het scharnierpunt te laag
voor platen en deuren heb ik die 120 mm niet nodig
het automatisch vastklikken is wel handig
als het draagvlak bij max 40 mm te laag komt, zou ik de zijkanten met een strook mpx op kunnen vullen, waardoor de bruikbare breedte kleiner wordt

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.913
2.486
Ik weet dat je niet op een kar zit te wachten, maar misschien is dit een mooie tussenoplossing? Neemt maar heel weinig ruimte in.

je doet mij twijfelen !

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.230
649
Noord-Veluwe
Ik zit er zelf al een poosje aan te denken. Ben namelijk te vrekkig om een Felder/Ruwi schaarheftafel met zwenkinrichting te kopen. Errruuuugggg mooi spul, dat wel! Ik kwijl al als ik ernaar kijk. Maar man man wat een prijs. Dan is zo'n Bora-karretje al snel goed genoeg voor wat ik ermee wil doen... ;) Ik lees er in ieder geval best veel positieve berichten over. Echt slecht zal die dus niet zijn, vermoed ik.

Sterkte met twijfelen! :devilish::ROFLMAO:

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.