Planksteunen

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
888
191
Stiens
Leuk om eens wat eenvoudigs te maken en ook nog heel praktisch. Gemaakt van restjes CLS en blijkt eigenlijk oersterk zo. Met D3 houtlijm verwacht ik dat het zo betrouwbaar is.

Eerder maakte ik wel driehoeken (je kent dat wel) maar vooral als je daaronder een nieuwe laag planken maakt, zit de steun altijd in de weg; kost ruimte.

IMG_20251203_124511.jpgIMG_20251204_125742.jpg

Het moest zoiets als dit worden en dat is wel gelukt.

Plankdrager.jpg

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.902
269
Rotterdam
Ik vind het zelf altijd een van de leukste klusjes. Handige dingetjes maken voor de werkplaats. En helemaal als je ze van restmateriaal kan maken.
En het ziet er superstrak uit!

• Leuk
Waarderingen: jaap

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
611
292
Eenvoudig maar functioneel, goed idee!
Als ik het goed zie is het een haakse hoek met slisverbinding en twee deuvels erin? En dan de rest verjongd.

Ben op zich wel benieuwd hoeveel minder sterk dat is dan een driehoeksconstructie (theoretisch dan). Maar mits dik genoeg uitgevoerd zal dit ook het nodige gewicht aankunnen.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
888
191
Stiens
Eenvoudig maar functioneel, goed idee!
Als ik het goed zie is het een haakse hoek met slisverbinding en twee deuvels erin? En dan de rest verjongd.

Ben op zich wel benieuwd hoeveel minder sterk dat is dan een driehoeksconstructie (theoretisch dan). Maar mits dik genoeg uitgevoerd zal dit ook het nodige gewicht aankunnen.
Beschrijving klopt. Veel zwaars komt er niet op. Ik heb vooraf precies uitgezocht wat er op moest. En kón! Want ik moest rekening houden met de balk waar de golfplaten op rusten. Het is eigenlijk veel te sterk. Één deuvel kan ook wel bijv.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.