Pinch sticks

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen
Met de 3d printer de houders geprint, en M4 inserts erin gesmolten. Knopjes van Amazon (had messing gewild, maar die heb ik nog niet kunnen vinden, niet voor weinagh tenminste. Schaaflat meranti van de bouwmarkt (dacht dat 22x4 een maat was, maar ze hadden alleen 25x4 of zo, dus ik heb er wat af geschaafd).
Ben benieuwd of het handig werkt om snel te checken op haaksheid.
20220914_211751.jpg20220914_211807.jpg20220914_211832.jpg20220914_211836.jpg
Snel projectje :D

Edit:
STL er ook aangehangen voor degenen die zelf willen printen.
 

Bijlagen

  • pinch_rod_holder.zip
    287,6 KB · Weergaven: 4

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.987
813
Omgeving Leiden
Dat is zeker handig kan ik je vertellen. Indertijd heb ik ook zo'n setje gemaakt met houdertjes van veritas, om de haaksheid van shoji deuren te ontroleren; japanse schuifdeuren met dun lattenwerk en rijstpapier - voor diegenen die dat niet kennen. Veel makkelijker dan knoeien met je rolmaat :)
De houdertjes zelf maken met een 3 d printer is reuze handig, want dan kan je meerdere setjes maken met latjes van verschillende lengte en/of dikte, voor het grote en het kleine werk.
Dank voor het bestand; ik heb alleen nog een 3d printer nodig, ha,ha.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
308
Rosmalen

Deze heb ik, werkt prima. Op de fora gelezen dat het verstandig was allerlei dingen te upgraden, dus die meteen bijbesteld, maar die liggen nog in een lade.
Enige wat wel handig is is een grotere nozzle, standaard is 0.4mm, maar dan duurt iets printen een eeuwigheid. 0.8 is wel heel grof (wel snel), maar ik heb er 0.6mm in zitten, prima voor het meeste. Superglad worden prints met een FDM printer toch niet. Print er meest functionele dingen mee.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
absoluut handig - meer dan dat - essentieel. Ik maakte ze destijds door twee korte stukje 12 mm koperen waterleidingpijp 'vierkant' te slaan, gaatje erin boren (op 1 vlak, en daar een moertje op solderen...
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.987
813
Omgeving Leiden

Deze heb ik, werkt prima. Op de fora gelezen dat het verstandig was allerlei dingen te upgraden, dus die meteen bijbesteld, maar die liggen nog in een lade.
Enige wat wel handig is is een grotere nozzle, standaard is 0.4mm, maar dan duurt iets printen een eeuwigheid. 0.8 is wel heel grof (wel snel), maar ik heb er 0.6mm in zitten, prima voor het meeste. Superglad worden prints met een FDM printer toch niet. Print er meest functionele dingen mee.
Dat wordt het volgende waar ik me in ga verdiepen. Bedankt voor de informatie.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.