Pinch dogs en spring clamps in Nederland

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Goedenavond,

Heeft iemand ooit spring clamps en pinch dogs in Nederland gezien? Beide zijn gereedschappen die worden gebruikt bij de interieurbouw (finish carpentry zoals ze dat in Amerika noemen). Ik kan ze niet vinden in Nederlandse winkels en kan ook niet op een goede Nederlandse vertaling komen.

Alvast bedankt!
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.789
749
Enschede, Twente
Ik zou simpelweg een online overzicht als deze doorspitten:
(En ook nog een niveau terug voor wat werkbankgerelateerde dingen. ) Bij downloads kun je ook een pdf van de catalogus downloaden. & mss ook ergens een papieren exemplaar bestellen...
 

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
720
746
de buurt van den bosch
Springclamps zijn gewoon handklemmen,en pinch dogs(een soort krammen) zijn hulpmiddelen om panelen mee te lijmen of om iets vast te klemmen op je werkbank.ben je een beetje handig in metaal is het goed zelf te maken.
 
Laatst bewerkt:

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Die krammen zijn te koop via Amazon:(, maar deze heeft die andere ;)

Bekijk bijlage 122663
Oh cool bedankt! Kram is inderdaad een goed woord, dus ik denk dat we ze dan klemkrammen kunnen noemen. Hoe zou die andere dan heten, verstekklem?

Edit: ok verstekklem bestaat al en dat is wat anders, misschien verstekveerklem..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.