Pepermolentje

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Nee, absoluut niet Nico, hij draait zwaar op de as ook zonder dat de dop erop zit en de maalring eraf is.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
BestecHandig18,
Kan het zijn dat het maatwerk iets te vast op elkaar zit? Misschien is dat bij te staan
Llen met een schroefje waarmee het ene deel van het maatwerk vast zit op de vierkante as. En misschien zit het draaiende deel, de kegel niet haaks.
Succes.
M.h.gr.
Bert Rosbach
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Punt is, je krijgt hem er niet meer uit :(
Ik had hem van tevoren even moeten testen.
Heb ik met de eerste wel gedaan....
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Heb van Baptist bericht ontvangen dat ze een nieuw maalwerk sturen(y)
Hadden geen oplossing voor het probleem.
Wil toch gaan kijken of ik nog iets aan het maalwerk kan doen.
Vind zelf de molen best geslaagd en dan ook zonde om deze stuk te maken of weg te gooien.
 
Heb van Baptist bericht ontvangen dat ze een nieuw maalwerk sturen(y)
Hadden geen oplossing voor het probleem.
Wil toch gaan kijken of ik nog iets aan het maalwerk kan doen.
Vind zelf de molen best geslaagd en dan ook zonde om deze stuk te maken of weg te gooien.
Je kan hem doormidden zagen zodat je kan laten zien hoe het maalwerk gemonteerd zit.(voor de belangstellende)🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: Kor

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Wat denk je zelf Nico :cool:
De molen op zich is me meer waard dan het maalwerk.
Dus als ik er niks aan kan doen, sloop ik eerder het maalwerk.:)
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.199
562
Je kan hem doormidden zagen zodat je kan laten zien hoe het maalwerk gemonteerd zit.(voor de belangstellende)🙂


Dat is een interessante optie. Doorzagen en dan tentoonstellen als anatomisch preparaat. Begonnen als een eenvoudig pepermolentje (wel echt mooi hoor!) en doorontwikkeld tot wezenlijke wetenschappelijke bijdrage.
Ik zou het wel weten :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.