- Op de vier hoeken van beide onderste ladecomponenten zitten zelfgedraaide deuvels. In de onderzijde van de bovenbouw (blad en één rij laden) zitten 8 gaten die er juist over passen. De bovenbouw is zwaar genoeg om alles mooi op zijn plaats te houden (als de vloer sterk genoeg en vlak [ horizontaal] is tenminste).
- Hij is symmetrisch. Het is een klassieke partner desk (ik denk dat dit model ontstaan is doordat ze zulke bureau's vroeger vr twee professionele partners maakten). Negen laden aan elke kant van 50 cm diep. (Heb in het midden tussen de lades 20 cm ruimte over) Geen geleiders. Alles zoals vroeger. De landen lopen op houten en tussen houten latten. (De juiste termen hiervoor ontgaan me voor het moment.
- Er zijn geen geheime compartimenten. Als die er zouden zijn zou het niet verstandig zijn er iets over te vertellen...

De ring die je in het rechtse vlak ziet is een kabeldoorvoer. Mijns inziens een noodzkalijk kwaad. Bureaulampen, laptops enz... hebben nu eenmaal lelijke kabels. Het is de bedoeling ze zoveel mogelijk aan het zicht te onttrekken. Ik heb een stopcontact gemaakt in de vloer. De ring die je ziet is eigelijk een stuk voor op een zeilboot. Volgens de verkoper is het om een leuning op het dek te bevestigen of zoiets... Ik heb de onderzijde gepolierd, en de gaten verzonken, zodat ik het stuk omgeleerd in het gat kon plaatsen.
Het blad is koeienleer (cowhide), omwille van economische redenen heb ik het in Engeland besteld.
Directeur ben ik niet. Ik verzamel wel oude boeken. Ik droomde al mijn leven lang van een klassiek Engelse bibliotheek. Na deze bureau staat er eerst een werkbank op het programma. Dan begin ik naan een muurvullende boekenkast in de zelfde stijl.