Parkside performance lijmklem 2500N

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.098
470
Middelburg
Vandaag eventjes de Lidl binnengestapt voor een kleine boodschap, echter ik kan het niet laten, toch eventjes kijken bij het gereedschap. Wat zag ik tot mijn grote verbazing, een set lijmklemmen, die je met 1 hand kan bedienen van Performance. Het zag er allemaal degelijk uit, met een klemkracht van 2500N, en met een spanwijdte van 30cm . Helaas was er nog 1 setje beschikbaar. Na afrekenen bij de kassa nog 2 Lidl's bezocht, maar helaas ze hadden alleen de groene uitvoering met geen wijde bekken, en minder klemkracht, plus het zag er allemaal wat minder degelijk uit. De performance set was 10 euro, meen dat er 17% korting op zat. We gaan het zien, hoe ze zijn in gebruik, en hoe lang ze meegaan. Dus mochten jullie nog een klemmetje zoeken,............doe je voordeel ermee,...of niet uiteraard, geheel aan u

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
295
102
Hier soms daar
Zag deze gister ook.
Mijn eerste gedachte was een soort van" bessay kloon"?
Het merk Parkside, ik weet het niet betaal liever wat meer voor bv een tweedehands zware Ulmia lijmklem.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.098
470
Middelburg
Zag deze gister ook.
Mijn eerste gedachte was een soort van" bessay kloon"?
Het merk Parkside, ik weet het niet betaal liever wat meer voor bv een tweedehands zware Ulmia lijmklem.
Klopt het is exact waar ik over spreek bedankt voor de link. Inderdaad het heeft veel weg van een Bessy kloon, alleen wel met een groot prijsverschil. Ik heb van alles, en nog wat, op lijmklemmen gebied. Parkside zal wellicht niet de kwaliteit hebben van die van Bessy, maar de Performance lijn is toch een overtreffende trap tav de groen lijn van Parkside. Ik gebruik in mijn werk vaak de 2 klemmen van Dewalt (voor de invalliniaal), die je met 1 hand kan bedienen, echter de spanwijdte reikt niet verder dan 15cm. Voor 5 euro per stuk zonder verzendkosten is het proberen waard,...zo denk ik zelf

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.098
470
Middelburg
in VL spreken we van een kleine en een grote boodschap

zijn ze in hun webwinkel beschikbaar ?
zie het linkje van Onno

kleine boodschap wordt hier ook in Nederland gebruikt als je moet pissen en een grote boodschap als je moet kakken:LOL:🫣🤭😊,....maar dat doen ze vast niet in België daar wonen beschaafde mensen toch??

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
144
44
Tijnje
Ik ben een groot fan van de Parkside reeks, en dan vooral de Performance variant. Het meeste spul werkt goed, soms zelfs erg goed, maar de uitval is vrij groot. Dat geldt ook voor deze klemmen: beetje lomp, klemt prima, maar ik heb ook een exemplaar waarbij het pompmechanisme(?) slipt. En dan is het al een stuk minder voordelig. Alsof de kwaliteitscontrole nog bij je thuis plaats moet vinden.

48rmc

Post veel
2 dec 2021
1.098
470
Middelburg
Ik ben een groot fan van de Parkside reeks, en dan vooral de Performance variant. Het meeste spul werkt goed, soms zelfs erg goed, maar de uitval is vrij groot. Dat geldt ook voor deze klemmen: beetje lomp, klemt prima, maar ik heb ook een exemplaar waarbij het pompmechanisme(?) slipt. En dan is het al een stuk minder voordelig. Alsof de kwaliteitscontrole nog bij je thuis plaats moet vinden.
Klopt het ontbreekt wellicht in de fabriek aan kwaliteitscontrole mogelijk is de prijs hier de oorzaak van. In jou geval zou ik hem retourneren als je nog de bon hebt en hij valt nog binnen de garantietermijn? Mijn ervaring bij de Lidl’s is dat ze niet moeilijk doen. Performance is in ieder geval de overtreffende trap ten opzichte van de goedkopere groene versie. Mocht hij buiten de garantie zijn wellicht valt hij te repareren je kunt vrij eenvoudig het kapje waarachter het mechanisme zit openen.

Jorisvh bedankt voor de Belgische link bij jullie is hij een euro duurder

s0ulmaster

Without magic smoke, it ain't broken
11 apr 2019
403
136
Enschede
met 2500N komen ze in de buurt van de Irwin heavy duty quick grips.
Ik heb zowel de Irwins als de bessey (gehad), maar die bessy haalt het niet bij de Irwin qua kwaliteit.

@48rmc heb jij enig vergelijkings materiaal?

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.733
883
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Tja ik had mezelf beloofd niet meer over Parkside posten.. maar reageer hier toch maar even.
Heb nu een jaar of 4 de voorlopers van deze eenbands klemmen en ze bevallen uitstekend. De performance serie en ook de groene Parodie serie.
Laatst de groene serie aangekocht met 30% korting deze kosten normaal € 7,99 en nu voor € 5,99 de set bevat twee mini klemmen en twee kleine klemmen het ging mij voornamelijk om de mini klemmen. Die van eco tools bevielen niet nauwelijks klemkracht. Deze van Parkside wel.
Heb 2 weken geleden de nieuwe lange eenhandsklemmen gekocht van Parkside Performance (900mm á € 9,99 per stuk) het rubber van de handgreep zit los snel opgelost met seconden lijm. Ter vergelijk met de oude serie zijn de koppen breder en inplaats van indrukken draaien moet je nu de knop geheel indrukken.
Voor het geld hoef je het niet te laten en het zijn natuurlijk geen spindel klemmen dus verwacht dan ook niet dat je superkracht er op uit kan oefenen maar voor simpel lijmewerk bv stoelen prima geschikt. IMG_0930.jpeg
IMG_0931.jpeg
IMG_0932.jpeg
IMG_0933.jpeg

Groetnis,
Roeland

Hier wat foto's

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.521
877
Toch niet per se een negatieve associatie, lijkt me. Reviews van regelmatige gebruikers zoals Roeland hebben m.i. een veel hogere waarde dan de voorbarige 5-sterren beoordelingen door mensen die hun product net hebben uitgepakt en eigenlijk geen idee hebben hoe ze ermee moeten omgaan.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.