Parkside invalzaag zaagblad flens vervanging

Al3x3

Nieuw lid
13 jan 2024
2
1
ede
Goedendag

Ik heb de bout van mijn invalzaag Parkside PTSS 1200 C1 moeten uitboren (na vele alternatieven geprobeerd te hebben).

Hierbij heb ik de buitenflens van het zaagblad beschadigd (zie foto)

Het enige bijzondere van de buitenflens is dat hij een ring heeft die precies in de binnenring valt. En hierdoor dus altijd gecentreerd wordt.

Een aantal vragen :
- Weet iemand een vervangonderdeel te koop
- Kan ik deze vervangen voor een andere flens ? Eentje die niet perse centreert in de binnenflens.
- Of kan ik de huigde beschadigde flens gewoon gebruiken (hij heeft opzich nog genoeg vlees, maar is niet meer vlak).
IMG_20240112_184040 (2).jpg
test.jpg
 
Laatst bewerkt:

Joeri1985

Nieuw lid
14 jan 2024
10
0
Belgie
Goedendag

Ik heb de bout van mijn invalzaag Parkside PTSS 1200 C1 moeten uitboren (na vele alternatieven geprobeerd te hebben).

Hierbij heb ik de buitenflens van het zaagblad beschadigd (zie foto)

Het enige bijzondere van de buitenflens is dat hij een ring heeft die precies in de binnenring valt. En hierdoor dus altijd gecentreerd wordt.

Een aantal vragen :
- Weet iemand een vervangonderdeel te koop
- Kan ik deze vervangen voor een andere flens ? Eentje die niet perse centreert in de binnenflens.
- Of kan ik de huigde beschadigde flens gewoon gebruiken (hij heeft opzich nog genoeg vlees, maar is niet meer vlak).
Bekijk bijlage 139814
Bekijk bijlage 139812
Misschien niet geheel antwoord op je topic maar als je Lidl contacteert krijg je automatisch een reply met een link naar de Duitse webshop waar je de onderdelen kan bestellen.
https://www.optimex-shop.com/

Dit terzijde heb ik de ptss1200 van de kinderen gekregen omdat ik dressing ging maken in meubelpanelen.
3 maanden oud en denk een 10 keer gebruikt is de as van de motor afgebroken waardoor zaagblad niet meer vastgezet kon worden. Repair is een hele procedure waar je niet wijzer van wordt of een degelijk antwoord krijgt. Het zaagblad dat origineel steekt de 165 20 2.6 is nergens te vinden -> uiteindelijk bij Milwaukee 1 gevonden.
Als je de 2.2 van Cmt steekt gaat het net goed met het spouwmes maar toch af en toe haken.
Kortom ik heb een Makita sp6000 230v gekocht en spijt dat ik dit niet veel eerder had gedaan.
Kost wat meer maar verschil is immens en dit zie je duidelijk aan de afwerking van platen die ik met de parkside heb gedaan en degene die met de makita zijn gedaan.
 

Joeri1985

Nieuw lid
14 jan 2024
10
0
Belgie
Lidl had een vooruitziende blik toen de zaag PTSS werd genoemd.
Haha helaas wel en toch verkoopt het als broodjes.
Ik heb hier bv ook een kantenmaaier in de tuin van powerplus, gekregen van de kinderen voor vaderdag en heb je niet veel verwachtingen van.
1 jaar en 1 maand later batterij stuk €110 😩
Ik heb een handboormachine gekocht voor €112 incl batterij en lader; gekker moet het niet worden.
Ligt nu in het schab want heb 4 Makita toestellen maar wel een extra toestel als ik werk heb waar het niet zo proper is, kelder bv.
Na deze 2 dingen kopen ze niets meer voor mij zonder dat ze vragen wat ik wil en nodig heb haha
 

Al3x3

Nieuw lid
13 jan 2024
2
1
ede
Misschien niet geheel antwoord op je topic maar als je Lidl contacteert krijg je automatisch een reply met een link naar de Duitse webshop waar je de onderdelen kan bestellen.
https://www.optimex-shop.com/

Dit terzijde heb ik de ptss1200 van de kinderen gekregen omdat ik dressing ging maken in meubelpanelen.
3 maanden oud en denk een 10 keer gebruikt is de as van de motor afgebroken waardoor zaagblad niet meer vastgezet kon worden. Repair is een hele procedure waar je niet wijzer van wordt of een degelijk antwoord krijgt. Het zaagblad dat origineel steekt de 165 20 2.6 is nergens te vinden -> uiteindelijk bij Milwaukee 1 gevonden.
Als je de 2.2 van Cmt steekt gaat het net goed met het spouwmes maar toch af en toe haken.
Kortom ik heb een Makita sp6000 230v gekocht en spijt dat ik dit niet veel eerder had gedaan.
Kost wat meer maar verschil is immens en dit zie je duidelijk aan de afwerking van platen die ik met de parkside heb gedaan en degene die met de makita zijn gedaan.
Thanks voor het antwoord. Ik had dus m'n oog al een beetje op de Makita SP6000 laten vallen, wordt hij hier nog extra aangeraden. Allicht dat ik toch de investering maar ga doen deze week.

Desalniettemin best een kwalijke zaak dat ik nergens een reserveonderdeel kan vinden van de Parkside. Ook niet bij navragen van de supplier. En ik vind het een beetje gevaarlijk om met beschadigde en of alternatieve onderdelen te gaan werken. Dan wordt het echt een ptss inderdaad haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeri1985

Joeri1985

Nieuw lid
14 jan 2024
10
0
Belgie
Thanks voor het antwoord. Ik had dus m'n oog al een beetje op de Makita SP6000 laten vallen, wordt hij hier nog extra aangeraden. Allicht dat ik toch de investering maar ga doen deze week.

Desalniettemin best een kwalijke zaak dat ik nergens een reserveonderdeel kan vinden van de Parkside. Ook niet bij navragen van de supplier. En ik vind het een beetje gevaarlijk om met beschadigde en of alternatieve onderdelen te gaan werken. Dan wordt het echt een ptss inderdaad haha.
Geen probleem, ik moet toegeven dat ik ook wel andere service had verwacht, de dressing is af en heb nog steeds geen antwoord gekregen van Lidl dat niet geautomatiseerd is. Vermoed dat aanspraak op garantie nihil zal worden.

Ivm de Makita, afhankelijk van wat je al hebt zijn er van die packs met een extra rail. 2 rails 1500mm zou ik toch aanraden om platen overlangs te doen. Heb je ook het tussenstuk/bevestiging nodig om ze aan mekaar te passen. Waar ik ook fan van ben zijn de railklemmen, dit bespaart echt enorm veel werk dan met lijmklemmen alhoewel dat de rails zelf verbazend goed blijven liggen zonder klem. Ze zijn niet goedkoop, €70 voor 2 doch wel zijn geld waard en bij ecotools heb je er al voor €25 maar weet niet of die goed aansluiten in je rail.
Ik heb getwijfeld tussen de ts55 van festool en de Makita vanwege ontbreken van het spouwmes bij M. In praktijk en als je rekening houdt met juiste zaagblad te leggen heb ik nog geen enkele keer kickback gehad. Eerlijkheidshalve heb ik met deze zaag enkel nog maar 18mm en minder gedaan. Hoe hij reageert bij 4 dik durf ik nog niet zeggen.
Conclusie ben ik zeer tevreden en heb via Google shopping wel een mooie deal gedaan; €380 incl 1 rail 1500mm en een opbergtas.
Prijs los vond ik aan €335 maar als je de rail apart dient te kopen ben je duurder uit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.