Ik kan je mijn mening geven. Maar iets met plaatjes en woorden enzo.
Dit is het elektrische gereedschap dat ik zo even snel van de plan trok voor de foto. Ik heb ook nog een ton aan klein spul - gereedschapjes, schroeven, meetspullen, lijmklemmen, noem het maar op. Ik gebruik in totaal 8 accu's (4 x 2ah en 4 x 4ah) en heb 4 laders liggen in het laadstation dus het is allemaal vlot weer klaar voor gebruik.
In de regel hanteer ik dat groen leuk is voor erbij, zwart is echt wel stevig/goed spul. Je krijgt onder andere meer koppel en koolborstelloze motoren, dikkere body en het is allemaal net even wat strakker afgewerkt. Dat gezegd hebbende, ik mishandelde die groene accuboormachine, slijptol en accutol al jaren voor ik de zwarte performance accumachine erbij haalde en ze doen het nog alsof nieuw. De voornaamste reden dat ik langzaam op zwart overstap is omdat ze krachtiger zijn, maar ze hebben wel een groter assortiment in groen (m.a.w. niet van alles heb je een zwarte variant).
Is het perfect? Nee. Plastic is wat goedkoper, ik heb het idee dat de accu's minder lang volle kracht leveren dan duurdere merken al kan ik dat niet kwantificeren en plastic is soms wat goedkoop aanvoelend. De laser van de handcirkelzaag is onzuiver en het ding is niet krachtig genoeg voor echt massief hout - plaatmateriaal is de max. De slagschroevendraaier ging niet lang na aanschaf gewoon domweg stuk en ik kreeg na opsturen gewoon een nieuwe van parkside/lidl opgestuurd. Maar voor het geld? Je kan ook bij Einhell, Vonroc of desnoods HBM terecht voor veel zaken maar Parkside heeft een no-nonsense garantie, is lekker voordelig alom beschikbaar en beter dan je voor die prijs zou verwachten.
Wat ik zeker wel zou doen is aanbiedingen afwachten. Regelmatig gooien ze een machine in de korting (ook de zwarte performance machines) en dat kan soms zomaar nog eens 50% schelen op de toch al voordelige prijs.