parkside 12 volt schroefmachine

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.093
3.598
Ik heb een zwart parkside performance 12 volt schroefmachientje. Dit model is niet meer leverbaar. Ze hebben nu een afneembare boorkop, die van mij is vast. Ik zag dat ze nu de groene machientjes in de aanbieding hadden. Heeft iemand deze? En ben je er wel tevreden mee? Je hebt er dan 2 voor de prijs van een zwarte uitvoering. Voor het werk dat ik er mee doe lijkt de groene me ook prima.

H@ns

Actieve deelnemer
24 apr 2023
513
268
56
Luzy Saint Martin
Ik heb er twee, eentje met klopfuntie voor lichte boringen in bijv bakstenen.
En een ‘normale’ schroefmachine.

Ik ben er echt super content mee. De accu gaat lang mee en heeft voldoende power (20V 2AH)
Laadt relatief snel op zonder geluid en warm worden. En ligt bij mij lekker in de hand, ook qua balans.

Een nadeel is misschien dat ze wat lomp op gang trekken en heel abrupt weer stoppen. Kwestie van wennen want voor die prijs accepteer ik dat wel.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.093
3.598
Het gaat me om de 12 volt uitvoering. Ik heb er daar al een van en ik ben daar voor licht werk ook erg tevreden over. Het gaat me eigenlijk meer om hoe de groene serie zich verhoudt ten opzichte van de zwarte serie. De groene kost nu de helft, maar ik kan er eigenlijk op de kleur na , geen grote verschillen tussen ontdekken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.093
3.598
Gekocht in de aanbieding. Vermoedelijk omdat de serie met afneembare kop er voor in de plaats kwam. Ik had hem eigenlijk gekocht voor erbij. Zodat ik er nog een thuis had, als de panasonics elders verbleven. Maar ik merk dat ik hem door zijn handzame formaat en lichte gewicht erg vaak gebruik. Ik heb de vergelijkbare panasonics nog overwogen, maar die zijn blijkbaar niet meer leverbaar.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.093
3.598
Als je de link opent en naar beneden scrollt, dan zie je een overzichtsplaatje. Daarop zie je gelijk als eerste machine aan de linker kant, mijn machine, dus zonder die rode ring.

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.668
307
Ik heb ze beide, maar merk geen verschil.
Ik denk weleens dat die zwarte wat zwaarder is, maar dat zou je ff de specs moeten lezen.
Ik dacht ook dat de zwarte een iets hogere rpm hebben.

trigger

Oud hout
15 jun 2020
3.067
2.300
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik kan je mijn mening geven. Maar iets met plaatjes en woorden enzo.

1750243746400.jpeg
1750243753781.jpeg
1750243763106.jpeg

Dit is het elektrische gereedschap dat ik zo even snel van de plan trok voor de foto. Ik heb ook nog een ton aan klein spul - gereedschapjes, schroeven, meetspullen, lijmklemmen, noem het maar op. Ik gebruik in totaal 8 accu's (4 x 2ah en 4 x 4ah) en heb 4 laders liggen in het laadstation dus het is allemaal vlot weer klaar voor gebruik.

In de regel hanteer ik dat groen leuk is voor erbij, zwart is echt wel stevig/goed spul. Je krijgt onder andere meer koppel en koolborstelloze motoren, dikkere body en het is allemaal net even wat strakker afgewerkt. Dat gezegd hebbende, ik mishandelde die groene accuboormachine, slijptol en accutol al jaren voor ik de zwarte performance accumachine erbij haalde en ze doen het nog alsof nieuw. De voornaamste reden dat ik langzaam op zwart overstap is omdat ze krachtiger zijn, maar ze hebben wel een groter assortiment in groen (m.a.w. niet van alles heb je een zwarte variant).

Is het perfect? Nee. Plastic is wat goedkoper, ik heb het idee dat de accu's minder lang volle kracht leveren dan duurdere merken al kan ik dat niet kwantificeren en plastic is soms wat goedkoop aanvoelend. De laser van de handcirkelzaag is onzuiver en het ding is niet krachtig genoeg voor echt massief hout - plaatmateriaal is de max. De slagschroevendraaier ging niet lang na aanschaf gewoon domweg stuk en ik kreeg na opsturen gewoon een nieuwe van parkside/lidl opgestuurd. Maar voor het geld? Je kan ook bij Einhell, Vonroc of desnoods HBM terecht voor veel zaken maar Parkside heeft een no-nonsense garantie, is lekker voordelig alom beschikbaar en beter dan je voor die prijs zou verwachten.

Wat ik zeker wel zou doen is aanbiedingen afwachten. Regelmatig gooien ze een machine in de korting (ook de zwarte performance machines) en dat kan soms zomaar nog eens 50% schelen op de toch al voordelige prijs.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.093
3.598
Slagpluggen kan je volgens mij beter met een hamer monteren. Ik denk niet dat zo'n 12volt schroefmachientje daar lang bij heel blijft. Trigger heeft zo te zien het hele assortiment voor de 20 volt accu's.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.