Paramo No4 (weer) te koop

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Deze bankschroef is overcompleet en zou in eerste instantie naar de buurman gaan, maar die heeft mijn oude No5 overgenomen. De No4 is dus weer beschikbaar.
Schoongemaakt en voorzien van hammerite, lijnolie en moly vet. De bekbreedte is ruim 11cm en de bek gaat 16cm open. Gewicht 20kg.
Ook deze moet op een werkbank staan, maar is minder groot en zwaar dan de No5, hoewel de maten niet eens zoveel kleiner zijn. Verder geen lasspetters, sporen van een zaag of haakse slijper en vrij van roest. Kortom niet afgebeuld.

De vorige eigenaar heeft de wringstok wat weten te verbuigen, maar ik heb verder geen schade weten te vinden. Geen speling, veer is nog goed, schroeven vd de bekken zijn los geweest dus alles is los te halen. Vergeleken met een Record is deze makkelijk te demonteren voor onderhoud.
Wringstok met één vinger te bedienen en de draad is nog gaaf. Beetje zonde als hij niet door iemand anders met plezier wordt gebruikt. Bij mij staan ze in de stellingkast te wachten op een volgende klus.

Vaste prijs €60,- en gezien het gewicht alleen ophalen in Berkel in Rodenrijs. Ga ze niet op Mp zetten om ze te laten slopen door één of andere Harrie.

Mijn Rekord No2 gaat ook nog in de verkoop. Daarvan moet ik nog foto's maken.
 

Bijlagen

  • No2 en No4.jpg
    No2 en No4.jpg
    187,5 KB · Weergaven: 78
  • N04_breedte.jpg
    N04_breedte.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 78
  • No4 opening.jpg
    No4 opening.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 74

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Paramo is een prima merk. Ik heb het jarenlang verkocht. Dacht zelf dat het verbindingen had/heeft met record,
Paramo aan begin van WO2 door een aantal oud Rekord medewerkers opgezet om een extra leverancier van bankschroeven te hebben. Dit nadat de Duitsers bijna de Rekord fabriek in puin hadden gelegd.
De No4 en No2 gaan weg omdat ik nu twee Hemklemmen heb, een 125 en 150.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.