paneelzaag Hammer K2S

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
443
188
Almen aan zee
Weet niet of-ie hier al voorbij gekomen was, maar kijk eens:
Misschien wel heel interessant voor dat geld.
Wat mij betreft een heel grote plus is een goede roltafel direct langs het zaagblad
Ben benieuwd naar straks de eerste ervaringen

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.462
417
Heelsum
Weet niet of-ie hier al voorbij gekomen was, maar kijk eens:
Misschien wel heel interessant voor dat geld.
Wat mij betreft een heel grote plus is een goede roltafel direct langs het zaagblad
Ben benieuwd naar straks de eerste ervaringen
en GRATIS afhalen in Barneveld...... dus niet eens bijbetalen daarvoor........ waar zie je dat nog....

Laatst bewerkt:

BraveHendrik

Actieve deelnemer
20 apr 2023
42
9
Tilburg.
Persoonlijk gebruik ik Felder al 30 oid.
4 nieuwe machines gekocht daar in de tijd dat de vertegenwoordigers hun vak nog kenden en de klant ook persoonlijk.
Er zijn een aantal belangrijke personen vertrokken daar de laatste jaren,de kennis en
klant vriendelijkheid is daar ook mee verdwenen.
De gasten die nu aan je deur komen ( als ze dat al doen ) hebben niet dezelfde drive en kennis als hun voorgangers.Snelle jongens zijn het nu die graag een hand tekening onder een offerte willen maar geen indept kennis hebben van wat ze verkopen.
In België is de verkoop dramatisch ingezakt van dit merk.
NL heeft daar nu ook de vertegenwoordiging,of dat goed komt weet ik niet.

Zelf heb ik een Felder KS700P waar ik zeer tevreden over ben.
Onderhoud laat ik door Mobatech doen,die zijn nog betaalbaar ,Felder is daar poepie duur mee.
De kwaliteit van de machines is super,nog nooit wat geks gehad in al die jaren.

Van de Hammer serie weet ik niet veel,maar begrijp dat er best veel van verkocht wordt.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.173
3.907
Gaanderen
Die formaat zaag ziet er prima uit. Ik vraag me alleen af waarom deze ruim 2000 euro goedkoper is dan een sc 2 (scm holzkraft minimax) en met de echte hammer winner want die zit al op ruim 6100.
Mijn persoonlijke ervaring met chinese machines in dit prijssegment is dat ze altijd tekortkomen.
Natuurlijk hoeft dit hier niet zo te zijn. Harvey industries maakt ook zaagtafels en dergelijke. Daar hangt echter ook een beste prijs aan. Kwaliteit kan ook uit china komen maar daar hangt dan ook een andere prijs aan.
Vraag bij Felder na wat de verschillen zijn.

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
443
188
Almen aan zee
Ja ik ben ook aan het zoeken naar waar 'm dan dat prijsverschil in zit.

Ben eerder wezen kijken naar een Hammer A3 en een A2, tsja naast elkaar zou ik -als er genoeg budget is-, altijd een A3 kiezen.
De A2 heeft oudere techniek, dunner materiaal, iets minder strakke / zuivere afwerking.

Op het werk hebben we onder meer SCM en Robland, serieus goed aangeschreven machines met dito prijzen, maar daar vind ik eerlijk gezegd ook wel van dat het nog niet de uitmuntende top is.

Vanaf de andere kant gekeken: wat een luxe om met een rode Hammer, of een SCM of een Robland te kunnen werken.
Kost ook een klap geld, en dat moet je maar net kunnen (en willen) neerleggen.

De vergelijking met een machine als dit zit 'm denk ik juist in het middengebied, en dan wat kan-ie en wat zijn de enigszins prijsgelijke alternatieven?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.028
4.091
Lekker, net als miele, je goede naam te grabbel gooien. Nog steeds duurder dan de rest, maar nu zonder de verwachtte kwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: Spaander

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
605
144
Oss
Altendorf heeft ook een budget line (nog steeds boven mijn limiet) nu martin nog.

Of het budget is nog niet toereikend.
Pas waren er leuke aanbiedingen maar nog boven je budget plafond maar gebruikt zijn ze er ook regelmatig.

Heb met verschillende machines mogen werken kwa paneelzaag. Maar altendorf staat nog steeds bovenaan kwa machines, kwaliteit, gemak en vooral duurzaamheid. Kan helaas robland of martin niet tegenop. Maar wil niet zeggen dat andere merken niet voldoen.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.173
3.907
Gaanderen
Of het budget is nog niet toereikend.
Pas waren er leuke aanbiedingen maar nog boven je budget plafond maar gebruikt zijn ze er ook regelmatig.

Heb met verschillende machines mogen werken kwa paneelzaag. Maar altendorf staat nog steeds bovenaan kwa machines, kwaliteit, gemak en vooral duurzaamheid. Kan helaas robland of martin niet tegenop. Maar wil niet zeggen dat andere merken niet voldoen.
WA 6 van altendorf zie ik in duitsland net onder de 8000 euro. Dat is de kleinste van Altendorf. Van veel machines weet ik het een en ander. Bij stationair gereedschap is dit vele malen minder. Dit houd mij tegen om tweede hands te kopen. Ik kan niet beoordelen of er slijtage op zit of andere mankementen aan zitten. Dit houdt in dat ik voor nieuw zou gaan of een tweede hands zou kopen bij iemand die ik vertrouw.
Ik heb een enkele keer met een altendorfer eiken gezaagd en dan weet je wat het verschil is met je festool of mafel zaagtafeltje.
Budget is altijd oprekbaar. Gewoon verder sparen of je huis/auto verkopen. Het leven zit vol keuzes.

• Leuk
Waarderingen: BraveHendrik

Peter de B.

Actieve deelnemer
8 jul 2017
395
163
De Altendorf WA6 en de WA8 worden in China gemaakt.
Maar zitten in een compleet andere prijsklasse dan de Hammer K2S.
SCM Minimax SC 1G of de 2G komen meer in de buurt, maar zijn kostbaarder dan K2S.

Als ik naar de plaatjes op het internet kijk van de Hammer K2S dan lijkt het me een hele fraaie machine voor het geld. Stevige langsgeleider (eerste waar ik naar kijk), afwachten hoe stevig de rolwagen is.

Persoonlijk snap ik ook niet waarom Felder/Hammer zich in zo'n prijsklasse begeeft. De marge is procentueel waarschijnlijk voldoende, maar in absolute zin een stuk minder en klanten verwachten wel dezelfde kwaliteit en service. Mijn conclusie is dan dat dit niet gedaan wordt uit weelde, maar uit pure noodzaak om te overleven.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.