Paneeldeurtjes: welke houtsoort?

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Heel erg mooi! Strak afgewerkt zo te zien.

Waarmee heb je ze nu uiteindelijk gemaakt?

En een mooie eiken deur ook links op de foto.
 

Rene71

Actieve deelnemer
2 feb 2017
352
43
Drunen bij Den Bosch
Aangezien de vriendin de opdrachtgever is, vraag ik me af of zij nu ook heel blij is geworden:) Voor de rest ziet het er mooi uit en geen spoor Ikea te bekennen.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ik zou je vriendin ook nog even terugsturen om 6 setjes van deze: KOMPLEMENT Zachtsluitende scharnier. Winkel hier - IKEA te halen.
15 euro voor 3 scharnieren inclusief montageplaten en euroschroeven is niet zo veel toch?
Wel even opletten bij het monteren, de middelste hoort zonder softclose. Ik kwam daar pas achter toen ik al 4 of 5 deuren gemonteerd had (alles in een grote bak gemikt) en het me opviel dat ik ineens geen softclose scharnieren meer over had. Zaten er in de meeste deuren dus 3 :p
Die had ze meegebracht inderdaad, voor dat geld ... maar ze waren bij ons wel allemaal softclose. Ik werk toch liever met Hettich of andere, met montageplaatjes. Daar kan je de deur uithangen zonder te moeten schroeven, werkt toch veel makkelijker om te monteren en af te stellen. En veel duurder zijn die eigenlijk ook niet.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Aangezien de vriendin de opdrachtgever is, vraag ik me af of zij nu ook heel blij is geworden:) Voor de rest ziet het er mooi uit en geen spoor Ikea te bekennen.
Uiteraard was ze zeer tevreden :)

Bedankt voor de positieve feedback iedereen! Over een maandje de deurtjes nog afregelen, en dan is alles klaar.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Nou dat ziet er erg mooi uit! Hoe heb je ze uiteindelijk gemaakt?
Zoals initieel het doel was: ruwe eiken planken die ik nog liggen had geschaafd, op maat gezaagd, profiel en contraprofiel gefreesd op de freestafel, MDF plaat 6mm verzaagd, alles verlijmd met gewonde D2 houtlijm, kantjes afgerond met een afrondfreesje, potscharnieren en gaten voor de euroschroeven gefreesd (wat is dat 32mm systeem toch handig ...), alles geschuurd tot korrel 320, 3 lagen verf (met aparte primer voor eik en MDF).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.