Pallettop koffietafel met industriële look

casselt

Actieve deelnemer
13 apr 2020
96
58
Omgeving Leeuwarden
Hallo,

Dit is mijn eerste "grotere" project. Op internet kwam ik een hoop leuke ideëen tegen voor een nieuwe koffietafel zodat we van onze oude ikea koffietafel af konden. Met een schuurtje van 2x2m en beperkte mogelijkheden qua gereedschap en budget was het even brainstormen. Mijn vriendin wilde graag een koffietafel met een industriële look en een visgraat patroon (dat is lekker hip tegenwoordig). Om kosten te besparen wat pallets via marktplaats gescoord en hout voor het frame gehaald bij de gamma om vervolgens alles in elkaar te schroeven.

Frame in elkaar.jpeg
Was nog een gedoe om alles mooi haaks op elkaar te krijgen, maar met wat extra handen en wat lijmklemmen kom je een heel eind. De gaten voorgeboord en afgewerkt met wat houtvuller om alles mooi af te kunnen werken.

Testfit visgraat patroon.jpeg

Hier de testfit met de afgezaagde palletplanken om de kleurverschillen tussen de planken mooi af te wisselen.

Visgraat patroon af.jpeg

Ik heb de palletplanken op een dunne plaat underlayment van 9mm vast gelijmd en vastgeschroefd via de onderkant. Deze plaat underlayment valt precies in het frame en de palletplanken vallen over het frame.

Zwart frame koffie tafel.jpeg

Het frame vervolgens zwart geverfd en aan de onderkant van alle balken alvast schroeven er ingedraaid.

Koffie tafel af.jpeg

De palletplanken vervolgens vastgeschroefd aan het frame en afgewerkt met gekookte lijnzaadolie.

Eerste grotere meubelstuk voor in ons appartement!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.