Pallet bank (vast al veel gevraagd)

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
We hebben van de levering van terrastegels nog aardig wat pallets over. We willen daar een tuinbank van maken maar zijn min of meer gebonden aan een vaste maat van kussens die we al hebben. Er staan veel voorbeelden op YouTube maar echt tevreden ben ik er niet over. Veel voorbeelden maken gebruik een kleine lat tussen de horizontale pallet en de rugleuning om schuinte te creëren om vervolgens de rugleuning er tegenaan te schroeven. Omdat de bank bij ons niet tegen de muur komt te staan is het voor mijn gevoel totaal niet stevig. Als proef heb ik hem zo wel in elkaar geschroefd en een verstevigingslat gebruikt maar eigenlijk vind ik het niks zo.

Heeft iemand nog goede tips of tekeningen om te delen om wel een stevige bank te maken?
Kan ik de pallets beter eerst toch uit elkaar halen?
 

Bijlagen

  • bank.jpg
    bank.jpg
    983 KB · Weergaven: 40

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Ik heb paar jaar geleden eens 1 gemaakt volgens deze instructies:
De uitstekende latten van de rugleuning haken hier in het zitvlak. Eerst schroef je een steunlat tussen beide, zodat je een driehoek creëert. Daarna schroef je nog eens die uitstekende latten vast aan het zitvlak. Ik kan geen evaluatie doen op lange termijn, want hij was niet voor mezelf, maar het resultaat was superstevig. En 10 minuutjes werk!
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
961
306
Rosmalen
Ik heb voor bij ons in de achtertuin een Rietveld Hillebrandt bankje gemaakt (voor tekening zie draadje over de Rietveld Steltman stoel). Moet je de pallets wel uit elkaar halen, en waarschijnlijk nog wat aanpassen aan het ontwerp om het aan te passen aan de beschikbare planken, en je moet de pallets dan uit elkaar halen. Bij sommige pallets is dat nog geen sinecure.
 

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.496
344
Torhout, België
Probleem met jouw ontwerp is volgens mij dat je geen driehoek gemaakt hebt. Dat is nog altijd het stevigst. Met suggestie van ZotVanHout los je dit op. Maar je moet het natuurlijk ook mooi vinden.
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik heb paar jaar geleden eens 1 gemaakt volgens deze instructies:
De uitstekende latten van de rugleuning haken hier in het zitvlak. Eerst schroef je een steunlat tussen beide, zodat je een driehoek creëert. Daarna schroef je nog eens die uitstekende latten vast aan het zitvlak. Ik kan geen evaluatie doen op lange termijn, want hij was niet voor mezelf, maar het resultaat was superstevig. En 10 minuutjes werk!

deze varianten heb ik vaak gezien maar dan wordt het zitvlak wat kleiner en zijn onze kussen te groot
:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.