Overkapping van 2 zeecontainers met daartussen een tussenruimte van 3.3 meter

theovh57q

Nieuw lid
5 mrt 2023
1
0
Tilburg
Op een kampeerterrein staan 2 zeecontainers van 6 meter lang naast elkaar met een tussenruimte van 3,3 meter.
We willen graag het totaal overkappen met sandwichpanelen. Een lessenaarsdak,

Op onderstaand schetsje kijk je tegen de zijkant van een container aan,

In het zwart, stalen profielen van 10 cm x 10 mm van verschillende lengte.
Deze profiele worden gelast of met draadeind vastgezet op de container

In het zandkleurig een houten balk van 17 x 7,5, met draadeind of houdraaibouten vastgezet aan de stalen strips

Dit wilde ik tegen alle 4 de zijkanten van de 2 containers maken

De blauwe punten zijn balken in dezelfde maat die als gording dienen.Om de 2 meter
Het worden dus 4 van deze balken voor 3 overkappingsstukken, container, tussenruimte, container.

De sandwichpanelen worden 6,40 m lang
Hoogteverschil van 50 cm naar 0, Volgens de hellingshoek berekening is dat een helling van 4,47 graden.
3 graden is het minimum.

Heeft dit kans van slagen ?
Er is 1 persoon die tegen me zegt, dat er geen zijdelingse kracht is. En dat er een houten frame plat op de containers gemaakt moet worden en daarop staanders, richting de aflopende balk. En bovendien zouden er aan de voorkant scharen (heet dat zo ?) in moeten komen.

Kan er iemand advies geven rekening houdende met het feit dat ik zeker geen timmerman ben?

container.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.125
2.618
De balken in het verlengde va de container kan je weg laten. Gewoon 4 jukken en de platen er op schroeven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.