Overkapping op betonvloer

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Hallo allemaal,

Tijd om een nieuw project voor te bereiden. Ik wil volgend jaar een overkapping maken in de achtertuin. Aangezien het veengrond hier ongeveer 1 á 1,5 cm jaar zakt wil ik een vloer (op 10 cm EPS) op heipalen als ondergrond en daar een overkapping op plaatsen met 2 per dichte met HSB wanden. Nu ben ik lekker aan het zoeken echter waar ik nu tegenaan loop is de juiste manier/aansluiting van de HSB wand op de betonvloer. Vind wel wat details maar ik vind het altijd fijn als ik het op een foto kan zien.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Gr
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Het is een beetje flauw, maar dit is een best veel voorkomende situatie die heel vaak en uitgebreid beschreven is op internet. Dus als je googled krijg je oneindig veel consistente adviezen, vaak voorzien van gedetailleerde tekeningen:
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ilovebrewski

Actieve deelnemer
11 dec 2017
59
2
Dank beide! Veel gezocht op internet maar met de eigenschappenen denk ik :verward:. @ZotVanHout hoe bedoel je dat de hsb over de rand steekt? Ivm isolatie tegen de zijkant van het beton?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.171
1.967
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout hoe bedoel je dat de hsb over de rand steekt? Ivm isolatie tegen de zijkant van het beton?
om te vermijden dat afdruipend regenwater onder de hsb kruipt, is het van belang dat de buitenkant van de opbouw over de betonrand steekt
daardoor verleg je het probleem een beetje, want dan kan water tegen de overstekende rand opspatten
die moet je dus op zijn beurt waterdicht maken
bv door er een folie op te plaatsen
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Bij mij zit er een flap DPC folie tussen beton en hout en aan de buitenzijde dampopen folie die door loopt langs de betonnen fundering.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.