Overkapping haardhout

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Hallo iedereen,

In mijn achtertuin stond een krakkemikkige overkapping voor haardhout, bbq enzovoorts. De overkapping heeft echter de storm van afgelopen week niet overleefd, zie foto's hieronder. :p

Nu heb ik het plan om de originele palen te laten staan, de achterste palen in de korten om er een schuin dak van te maken en er golfplaten op te plaatsen. Ongehinderd door gebrek aan ervaring ben ik aan het tekenen geslagen! Resultaat staat hieronder.

Graag ontvang ik kritiek, kan het e.a. beter? De constructie hoeft niet mega duurzaam te zijn. Het is een semi-tijdelijke oplossing totdat we de tuin gaan verbouwen. In de toekomst komt op deze plek mijn tuinhuis waar ik naar hartenlust kan hobbyen!

- Tekening exclusief golfplaten
- Afstand tussen regels is 25 cm
- Dak loopt 10 graden af.

kpCrs3W.jpg



pD3JBqc.jpg


EY0tB9l.jpg
 
Laatst bewerkt:

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Zonder kruisverbanden erin heeft deze constructie erg de neiging tot "scharen", zou hier zeker met een stormpje in het achterhoofd wel iets mee doen.
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Waarom regels op 25cm afstand. Zelf zou ik ze op 50-60cm hoh zetten maar dan wel 45/145
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Ik had effe gegoogled op golfplaten monteren en kwam hier en daar 25 a 30 cm afstand tegen, vandaar. Maar als 60 hij ook afdoende is dan zeg ik daar geen nee tegen!:)
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Misschien even ook een reactie van iemand met veel meer kijk op constructies afwachten.
 

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Weinig verstand van golfplaten, maar ik weet wel dat er stevige bestaan en minder stevige. En die laatste vragen misschien om meer ondersteuningspunten. Ik zou de specificaties van de betreffende platen volgen of de leverancier vragen.
Het kan ook nog afhangen van de hellingshoek. Hoe platter, hoe meer ondersteuningspunten nodig.
 

Houtvos

Actieve deelnemer
30 apr 2015
240
3
Maassluis
Een nieuwe poging. Iets steviger naar mijn idee...! Zal geen schoonheidsprijzen winnen. Maar zal het waarschijnlijk laten 'overwoekeren' met klimop totdat het weer plat gaat tbv de schuur.

h0R1hzH.png


yzhyUOt.png
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.