Oudste houtconstructie ooit (naar verluidt)

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.992
818
Omgeving Leiden
Ja , ik zag het artikel.
Wel vind ik dat ze meteen maar de conclusie trekken dat hout een veel grotere rol speelde in de evolutie dan eerder gedacht.
"Wat deze studie wel nog duidelijker maakt, is hoe belangrijk hout voor de vroege mens was."

Misschien was het maar één persoon die het heeft gemaakt, terwijl anderen zeiden "Wat zit je nou weer te prutsen, gooi weg!"
 
  • Leuk
Waarderingen: Batavus

Roel22

Post veel
27 feb 2017
919
318
Tja, maar in een werkplaats kun je evt. ook liggen.
maar ja, dat moet Bert uiteraard zelf weten waar ie 'bezig' is... :giggle:
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.239
535
Eanske
ingoogni.nl
Wel vind ik dat ze meteen maar de conclusie trekken dat hout een veel grotere rol speelde in de evolutie dan eerder gedacht.
Het idee alleen al dat men steen ging bewerken voor men hout ging bewerken is m.i. absurd, helemaal als je hout door plantaardig materiaal vervangt. De eenvoudigste manier van hout bewerken is het in de fik steken om het warm te krijgen of er een beest boven braden. Doe dat maar eens met een steen. Elkaar de kop in slaan gaat ook prima met een stuk hout, een beest doden ook. Je kunt naalden van hout maken, of je plukt de naalden van een plant. Dan kun je iets dat op kleding lijkt maken van het vel.

Met hard hout kun je prima zacht hout bewerken.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
919
318
Nou, @knotwilg, steen bewerken doet de mens al enkele miljoenen jaren. Ik kan je verzekeren dat hout dan ook een stuk makkelijker te bewerken is met steen dan met (hard)hout, hoe zacht het te bewerken stuk ook is. Naalden van hout ken ik niet uit de archeologie, terwijl ik toch al een vijftigtal jaren daarin mee loop. Benen naalden wel of van gewei.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.