Oude zaagtafel kopen: tips?

Jantje-7

Nieuw lid
16 apr 2020
6
1
In mijn zoektocht naar een basic set voor houtbewerking (ik maak nu een paar snijplanken, en heb een plan voor een dienblad etc.) ben ik op zoek naar een zaagtafel. Ik heb een voorliefde voor oude degelijke zaagtafels en ben nu aan het kijken naar verschillende merken:

- Inca
- Kity
- Elektra Beckum

Als ik het een beetje zie moet je dan voor € 300,- iets degelijks kunnen krijgen waar je dan wellicht wel een nieuw zaagblad voor moet kopen. Maar dit is ongeveer mijn budget, iets meer kan, maar niet veel meer. Een andere optie is zelf een zaag inbouwen of helemaal geen zaagtafel aanschaffen (liever geen, dan half werk).

Zie ik dan nog merken over het hoofd? Wat zijn zaken waar ik op moet letten bij de aankoop? Sowieso de speling op de zaag las ik op het forum. Ik ben benieuwd, alvast dank voor het meedenken! Ik vind het ook niet erg om iets te moeten sleutelen, een afweging is om een zaagtafel te combineren met een zaag van een ander merk om het beste van twee werelden te krijgen, maar ook daar ben ik nog niet helemaal uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: David De Cooman

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.422
686
Emst
Dat is een Inca injecta, als je een Inca major te pakken kan krijgen is mooier.
Ik heb trouwens een Inca injecta te koop staan, maar dan moet je wel wat sleutelen voor hij kan draaien.
 

Jantje-7

Nieuw lid
16 apr 2020
6
1
Dat is een Inca injecta, als je een Inca major te pakken kan krijgen is mooier.

Dank voor de tip!


Dank voor de tip, alleen niet helemaal wat ik zoek.

Ik ga uitkijken naar een Inca Major of een Elektra Beckum en tot die tijd zaag ik vrolijk met de hand of met een invalzaag. Tips waar ik op moet letten bij aanschaf blijven welkom!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.