Beste lui,
Mijn favoriete (tweedehandse) slijptol kreeg kuren bij de schakelaar. Hij schakelde soms niet meer aan omdat er een klein beetje speling zit in het witte schakelpookje wat verboden is aan het rode schakelblok. Een 2e poging voldeed altijd wel... Nu een maandje later slaat hij de stop er constant uit....
Omdat het mijn favoriete tol is en een bosch het repareren waard is geef ik het een poging.
Hij maakt kortsluiting waarneer ik de schakelaar op de laagste kracht aanzet met de koolborstel eruit. Hij maakt geen kortsluiting als de schakelaar uitstaan maar hij wel in het stopcontact zit.
1e stap= Heb het snoer en interne draden gecontroleerd en die zijn onbeschadigd voor zover ik dit extern kan zien. (geen meter)
2e stap= De koolstof borstel eruit gehaald en die bleken al een keer vervangen te zijn. Ook zag ik dat ze niet gelijk zijn afgesleten er zit een duidelijk verschil tussen. Ik heb ze dus direct vervangen maar dit mocht niet baten. Hij maakt nog steeds kortsluiting.
Is het een idee om tijdelijk een acculader 12 volt stroom aan te sluiten direct op de koolborstels om te kijken of hij dan kortsluit? Niet zeker of de motor uberhaupt draait als ik het aansluit op 12 volt.





Mijn favoriete (tweedehandse) slijptol kreeg kuren bij de schakelaar. Hij schakelde soms niet meer aan omdat er een klein beetje speling zit in het witte schakelpookje wat verboden is aan het rode schakelblok. Een 2e poging voldeed altijd wel... Nu een maandje later slaat hij de stop er constant uit....
Omdat het mijn favoriete tol is en een bosch het repareren waard is geef ik het een poging.
Hij maakt kortsluiting waarneer ik de schakelaar op de laagste kracht aanzet met de koolborstel eruit. Hij maakt geen kortsluiting als de schakelaar uitstaan maar hij wel in het stopcontact zit.
1e stap= Heb het snoer en interne draden gecontroleerd en die zijn onbeschadigd voor zover ik dit extern kan zien. (geen meter)
2e stap= De koolstof borstel eruit gehaald en die bleken al een keer vervangen te zijn. Ook zag ik dat ze niet gelijk zijn afgesleten er zit een duidelijk verschil tussen. Ik heb ze dus direct vervangen maar dit mocht niet baten. Hij maakt nog steeds kortsluiting.
Is het een idee om tijdelijk een acculader 12 volt stroom aan te sluiten direct op de koolborstels om te kijken of hij dan kortsluit? Niet zeker of de motor uberhaupt draait als ik het aansluit op 12 volt.





Laatst bewerkt: