Oude blokschaaf met gaatjes...

Roel22

Post veel
27 feb 2017
917
318
Dag lui, ik was bij iemand in de schuur bezig om een paar oude reuzenstaartbankschroeven los te werken van de werkbank waar ze op zaten vast gelast toen mijn oog viel op een oud vermeukt blokschaafje dat op de werkbank lag. Die mocht ook wel mee, was toch niks meer. Nou, dat zullen we dan nog wel eens zien. De houtwurm heeft al wat hapjes gedaan, maar dat is nu afgelopen. Eentje probeerde nog te ontsnappen, maar helaas. Ik heb nog niet helemaal door wat men heeft bedoeld toen ze de bovenkant van de beitel in gort sloegen, maar goed, komt wel weer in orde. Mijn oude oogjes hebben nog niet helemaal ontcijfert wat het merk is, maar wellicht weet iemand hier het wel. Het logo in het midden bestaat uit een beitel zonder heft. geflankeerd door de letters HM. En dan heeft de zool nog wat aandacht nodig, vlak is anders.
DSCF4622.JPG
DSCF4626.JPG
DSCF4634.JPG
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
917
318
Nog niemand die het merk heeft weten te plaatsen? Nou ja, maakt niet uit, de schaaf is weer in goeden doen en kan er weer een tijdje tegen.:)
DSCF4646.JPG
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
396
173
Groene Hart
Die zat inderdaad wel vol met gaatjes!
Hoe heb je de houtworm bestreden?
Ik heb zelf mijn koningsdagrommelmarktaankoop zonder gaatjes nog steeds in de vriezer (-18) liggen...
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
917
318
Hier is gewoon ordinaire verdelger toegepast. 100% afdoende en de lucht is na een paar daagjes weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.