Oude addicks zaagtafel gevonden op zolder

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Op de zolder van mijn nieuwe werkplaats in wording (daarover later meer) vond ik een oude zaagtafel.
Loeizwaar dus een hele uitdaging om beneden te krijgen, maar nu staat hij maar een beetje in de weg.

Is er iemand die ik hier nog blij mee kan maken?
Ik hoef er niks voor te hebben maar een mooie bos bloemen voor mijn lieftallige directrice of een lekkere reep chocolade wordt zeer gewaardeerd.
Af te halen in de buurt van Alphen aan den Rijn.

1,2 pk, 380 V
Niet op de foto maar wel nog aanwezig zijn een beschermkap voor het zaagblad en iets waarvan ik denk dat het een verstekaanslag is. Bij interesse kan ik daar nog wel een foto van maken.

2024-01-20 17.23.54.jpg
2024-01-20 17.23.24.jpg2024-01-20 17.24.03.jpg
2024-01-20 17.23.43.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.610
Lijkt me een mooi stukje huisvlijt. De motor lijkt een doorlopende as te hebben. Mooi om een polijstmachine van te maken.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Niet alles wat gratis is, is de moeite waard :p. Heel eerlijk, als ik hem ophaal, is het vanwege het spouwmes, de motor en de schakelaar om mijn andere project compleet te maken. De tafel zelf vind ik helemaal niks :). Ik wacht even of iemand anders hem wil hebben "as-is".
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK en rinus

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
637
303
Het Groene Hart
Niet alles wat gratis is, is de moeite waard :p. Heel eerlijk, als ik hem ophaal, is het vanwege het spouwmes, de motor en de schakelaar om mijn andere project compleet te maken. De tafel zelf vind ik helemaal niks :). Ik wacht even of iemand anders hem wil hebben "as-is".
Als er niemand zich meldt mag je de genoemde onderdelen komen halen hoor @trigger !
Mogelijk dat ik de tafel dan zelf hou als eerste lastafeltje.

Even afwachten nog of iemand interesse heeft in het geheel.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.610
Ik heb zo'n zaagmachine onderstel gebruikt om een scheppach aanbouw frees deel op te lassen. Toen had ik een goedkope spil frees tafel.
 
  • Leuk
Waarderingen: JochemK

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.