Orta zaagtafel met roltafel op MP gespot

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.598
Op 3 x 16 amp B moet je er niet te veel andere stroomverbruikers bij hebben met opstarten.
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Mooie machine, ik heb ook zo'n Ortza (de 320 SE) en inderdaad, Chevy66, ik moet die niet tegelijk met m'n stofafzuiging (ook op krachtstroom) starten. Dan kan ik naar de meterkast lopen.....
 
Op 3 x 16 amp B moet je er niet te veel andere stroomverbruikers bij hebben met opstarten.
De motor is gelukkig 'maar' 5,5kw met ster-driehoekschakeling om de aanloopstroom te beperken. Niet dat het echt uitmaakt, ik heb een 3x16A C cat. Krachtstroomgroep naast een 16A verlichtinggroep (Sta je niet in het donker als het misgaat), daar staat alleen ook de afzuiging op. Die laatste is dan weer niet op krachtstroom, maar dat hoeft an sich ook niet.

Hij staat nog op de aanhanger, dus als ik de garage leeg heb komend weekend ga ik eens wat foto's maken. 😊

Ik heb er geen zaagblad of kabel bij gekregen, maar die heb ik ook nog gewoon liggen :)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.075
2.598
Met alleen een ster driehoek schakeling is 5,5 kw wel een beetje de grens zonder aanloopstroom begrenzing. 16 C helpt wel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.