De jongste begint zindelijk te worden, maar is nog te klein om zelf op de wc te klimmen, dus bestelde mijn vrouw een opstapje danwel krukje voor haar.
:strip_exif()/f/image/sO1kWUDFKosbxRx1klKPC8In.jpg?f=fotoalbum_large)
Van oud hout zaagt men planken, even schaven en de rauwe randjes eraf.
:strip_exif()/f/image/XcJYf3md7K3eKNOwd8EIcG0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de mini lintzaag een bochtje eruit (niet functioneel, puur estetisch) en een schuin zijkantje gemaakt.
Ook de pootjes onder een hoek gezaagd met de afkortzaag.
:strip_exif()/f/image/EyQ8YxwhRurF1irHKzs3rDhy.jpg?f=fotoalbum_large)
De pennen van het middenliggertje zullen onder een hoek komen, dus de gaten moeten schuin aflopen vanbinnen. Het is een beetje nattevingerwerk.
:strip_exif()/f/image/cUqxPUpyQfLgG1G8meV8eyce.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig waren het er maar twee en met een scherp beiteltje in 12mm was ik zo klaar.
Paar druppels PU lijm ertussen en klemmen.
:strip_exif()/f/image/IOEAs7xsYdlpXScVBvbFW4D5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blad zit erop met duvels en PU lijm, nadat ik de bovenzijdes vlak had geschuurd.
De pootjes even bijgeschuurd om het krukje mooi vlak te kunnen zetten zonder wiebelen.
:strip_exif()/f/image/WmaBGI9s51EurKQH3iHGb1Id.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is niet de meest geweldige kwaliteit hout, dus ik besloot toch te verven.
Eerst grondlaagje erop en zodra droog (waarschijnlijk morgen) doe ik een laagje blauw, daar is ze gek op
.
:strip_exif()/f/image/sO1kWUDFKosbxRx1klKPC8In.jpg?f=fotoalbum_large)
Van oud hout zaagt men planken, even schaven en de rauwe randjes eraf.
:strip_exif()/f/image/XcJYf3md7K3eKNOwd8EIcG0l.jpg?f=fotoalbum_large)
Met de mini lintzaag een bochtje eruit (niet functioneel, puur estetisch) en een schuin zijkantje gemaakt.
Ook de pootjes onder een hoek gezaagd met de afkortzaag.
:strip_exif()/f/image/EyQ8YxwhRurF1irHKzs3rDhy.jpg?f=fotoalbum_large)
De pennen van het middenliggertje zullen onder een hoek komen, dus de gaten moeten schuin aflopen vanbinnen. Het is een beetje nattevingerwerk.
:strip_exif()/f/image/cUqxPUpyQfLgG1G8meV8eyce.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig waren het er maar twee en met een scherp beiteltje in 12mm was ik zo klaar.
Paar druppels PU lijm ertussen en klemmen.
:strip_exif()/f/image/IOEAs7xsYdlpXScVBvbFW4D5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het blad zit erop met duvels en PU lijm, nadat ik de bovenzijdes vlak had geschuurd.
De pootjes even bijgeschuurd om het krukje mooi vlak te kunnen zetten zonder wiebelen.
:strip_exif()/f/image/WmaBGI9s51EurKQH3iHGb1Id.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is niet de meest geweldige kwaliteit hout, dus ik besloot toch te verven.
Eerst grondlaagje erop en zodra droog (waarschijnlijk morgen) doe ik een laagje blauw, daar is ze gek op