Ik heb gisteren een oude HC 260 op de kip getokt voor een zacht prijsje.
Het ding heeft een grondige opknapbeurt nodig en mist de langsgeleider.
Ik denk dat ik het ding (bijna) helemaal ga monteren om alle lopen de delen soepel werkend te krijgen. Ik zal wellicht e.a. van het proces hier posten als daar belangstelling voor is.
Dit is het typeplaatje:

Ik heb er nog niet heel goed naar gekeken maar dit is wat ik nu heb geconstateerd:
Het is het oude type met de motor aan de zijkant gemonteerd (best onhandig want die zit aan de kant waar je staat te vlakken). Ik zou graag een onderdelentekening en handleiding van dit ding hebben, weet iemand waar ik die kan vinden?
Het ding heeft een grondige opknapbeurt nodig en mist de langsgeleider.
Ik denk dat ik het ding (bijna) helemaal ga monteren om alle lopen de delen soepel werkend te krijgen. Ik zal wellicht e.a. van het proces hier posten als daar belangstelling voor is.
Dit is het typeplaatje:

Ik heb er nog niet heel goed naar gekeken maar dit is wat ik nu heb geconstateerd:
- De lagers zijn spelingsvrij en lopen soepel
- De vlaktafels zijn smerig en moeten gevlakt worden
- De vandikte hoogteverstelling loopt zwaar (verkeerd vet gebruikt)
- Alles zit onder granietstof dus moet goed schoon worden gemaakt want dat spul is kneiterhard en vormt een schuurpasta.
- motor loopt goed maar start met horten en stoten, condensator op zijn eindje??
- boorkop voor langgatboren is ongebruikt.
Het is het oude type met de motor aan de zijkant gemonteerd (best onhandig want die zit aan de kant waar je staat te vlakken). Ik zou graag een onderdelentekening en handleiding van dit ding hebben, weet iemand waar ik die kan vinden?