Opgelost! Hoe de outfeed extension van de Laguna Fusion gemonteerd moet worden.

Emerald

Nieuw lid
23 okt 2024
19
19
Midden Nederland
Inmiddels heb ik een Laguna Fusion in mijn werkplaats geïnstalleerd, werkt soepel en nauwkeurig. Waar ik echter niet uit kom is hoe het bijgeleverde verlengtafeltje gemonteerd moet worden. Nergens vind ik een handleiding of instructiefilmpje hierover, dus ik vraag me af hoe anderen hier uitkomen? Het enige dat ik vind is zo'n geëxplodeerde onderdelenschets waar het lijkt dat je de extensie met de boutjes van de achterrail van de langsgeleider daar tegenaan moet monteren, maar dat lijkt me dan lastig opnieuw richten van de achtergeleider met zich mee te brengen. Wie heeft een duidelijke instructie hiervoor?

Laatst bewerkt:

Emerald

Nieuw lid
23 okt 2024
19
19
Midden Nederland
Opgelost!
Er zat een plaat ergens in het bouwpakket, die (drie getapte gaten en) vier (?) voorgeboorde gaten had om door drie bouten van de achterrail tegen die rail aangebouwd te worden. Lastig dat dit niet in de instructie stond, want met de tafel eenmaal op zijn plaats was het gepriegel om de korte en de lange rail los te schroeven, de plaat te bevestigen en de rail weer strak en vlak vast te zetten. Vervolgens kan de tafel in voorgetapte gaten in de gemonteerde plaat worden bevestigd, eerst losjes om de poten op de goede hoogte te stellen, dan het blad op de goede hoogte tillen en vastdraaien. De verlengtafel moet net een fractie onder het niveau van de zaagtafel horizontaal afgesteld worden om het tafel-gezaagde hout er zonder drempeltje overheen te laten glijden.
Weer wat geleerd.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdP, Rizz en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.