Tijdens het werk kwam ik in het pittoreske Veere en zag ik daar dat de aanlegsteigers werden vernieuwd. Normaal zou ik hier zo aan voorbij gereden zijn maar sinds ik aan het houtdraaien ben niet dus.
Een kort gesprekje met een van de werknemers leverde een paar prachtige stukken hout op.
Restsrukken van vermoedelijk Azobé werden ingeladen en later achterop t fietske geladen. Blij met mijn fatbike die weinig moeite had met zo'n lading van circa 50kg.
Een stuk balk vierkant gezaagd en opgespannen.

Al draaiende kreeg ik een vorm in gedachten

Bijna alles met mijn enige hss bowl gouge gedraaid omdat mijn Nooitgedacht beitels nooit gedacht hadden zulk hout te ontmoeten.

Het begin is er

De binnenzijde begint al aardig te lijken alleen was ik het slijpen nu wel even beu

Nog een kiekje van de onafgewerkte onderzijde.
Eerst nog een cole jaw maken om deze af te werken.
Verder nog van een 3jaar geleden geknotte wilg een tak gevonden in de tuin en daar een boompje uit gedraaid. Zit wat slaap in

Een kort gesprekje met een van de werknemers leverde een paar prachtige stukken hout op.
Restsrukken van vermoedelijk Azobé werden ingeladen en later achterop t fietske geladen. Blij met mijn fatbike die weinig moeite had met zo'n lading van circa 50kg.
Een stuk balk vierkant gezaagd en opgespannen.

Al draaiende kreeg ik een vorm in gedachten

Bijna alles met mijn enige hss bowl gouge gedraaid omdat mijn Nooitgedacht beitels nooit gedacht hadden zulk hout te ontmoeten.

Het begin is er

De binnenzijde begint al aardig te lijken alleen was ik het slijpen nu wel even beu

Nog een kiekje van de onafgewerkte onderzijde.
Eerst nog een cole jaw maken om deze af te werken.
Verder nog van een 3jaar geleden geknotte wilg een tak gevonden in de tuin en daar een boompje uit gedraaid. Zit wat slaap in