Opendag hout 2023 en de rol van forumers op die dag.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.729
2.588
Gaanderen
Ik heb vandaag gesproken met Jaap Bosma #Jaap #Baas . Er zijn volop mogelijkheden op dingen te organiseren. Denk aan demo's of een workshop.
Forum opdracht maak een doosje. Maak een ....(nu te veel om op te noemen) Ik heb van Jaap een bepaalde vrijheid gekregen om het een en ander te coordineren en te organiseren. Let wel het gaat hier alleen om de forumactiviteiten.
Om dit te organiseren zoek ik mede forumers die willen helpen om die te organiseren. Zeer waarschijnlijk kunnen we ook op de zaterdag ervoor ook nog een workshop organiseren. Ik heb al enkele forumers aangeschreven of die mee willen doen. Maar er zijn er meer nodig. Wil je alleen meedoen met het organiseren en bedenken van activiteiten kan dat ook of kan je alleen op de opendag helpen dat kan ook.

Wil je meedoen aan een workshop of demo reageer dan nog niet. We komen later met mededelingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Scheppie

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
214
72
Er is nog geen 2023 topic? Of lees ik er over heen.
 

munckf

Actieve deelnemer
Ik heb vandaag gesproken met Jaap Bosma #Jaap #Baas . Er zijn volop mogelijkheden op dingen te organiseren. Denk aan demo's of een workshop.
Forum opdracht maak een doosje. Maak een ....(nu te veel om op te noemen) Ik heb van Jaap een bepaalde vrijheid gekregen om het een en ander te coordineren en te organiseren. Let wel het gaat hier alleen om de forumactiviteiten.
Om dit te organiseren zoek ik mede forumers die willen helpen om die te organiseren. Zeer waarschijnlijk kunnen we ook op de zaterdag ervoor ook nog een workshop organiseren. Ik heb al enkele forumers aangeschreven of die mee willen doen. Maar er zijn er meer nodig. Wil je alleen meedoen met het organiseren en bedenken van activiteiten kan dat ook of kan je alleen op de opendag helpen dat kan ook.

Wil je meedoen aan een workshop of demo reageer dan nog niet. We komen later met mededelingen.
Hoi Wim,

Ik ben de laatste tijd weer actiever met vioolbouwen. Ik ben ook "half-slapend" lid van de Bouwgroep van de vereniging voor huismuziek. Als het niet bijt met mijn orkestactiviteiten vind ik het denk wel leuk om ook naar de Opendag Hout 2023 te komen, misschien met nog andere bouwers uit de Bouwgroep.

De klankkast van een viool valt ook wel in de categorie "Doosje", toch?!
Geef jij mij een seintje wanneer dit naar iets concreets toegroeit?

Is het misschien een idee om het onderwerp "doosje" optioneel op te rekken tot "muziekdoosje"? Dan zouden we vooraf de muziekjes kunnen regelen (waarschijnlijk via Aliexpress). Leuk voor mensen met kleinkinderen.

Groetjes, Frits
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaap en Willempie

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.729
2.588
Gaanderen
Zou er trouwens ook animo zijn om grafkisten te maken :unsure::ROFLMAO:
Ik loop al jaren rond met dat idee om er een voor mij zelf te maken. Ik heb alleen geen ruimte om dat ding op te slaan. En om dat doosje nu in de woonkamer te zetten. Dan moet ik waarschijnlijk een ander kiezen en daar ben ik te lui voor.
 
  • Haha
Waarderingen: munckf

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.589
1.805
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ik loop al jaren rond met dat idee om er een voor mij zelf te maken. Ik heb alleen geen ruimte om dat ding op te slaan. En om dat doosje nu in de woonkamer te zetten. Dan moet ik waarschijnlijk een ander kiezen en daar ben ik te lui voor.
Tot die tijd geschikt voor een voorraad kachelhout of extra lange lijmklemmen.

Maarre, ik zoek dus specifiek mensen (1 of 2 zou leuk zijn, meer mag) om samen met mij een 'beginnen met hout' kraam te organiseren. Ik kan o.a. een uit rest/afvalhout gebouwde werkbank meenemen, plus een selectie aan (bewust zo gekozen) goedkoop B-merk gereedschap. Als ik dan ook een stapel pallethout en wat projecten bij heb, kan ik b.v. laten zien hoe ik van gekregen danwel resthout iets leuks maak.

Behalve het tonen van simpele, haalbare projecten, wil ik ook advies geven zoals bijvoorbeeld gereedschapsets tonen met richtprijzen erbij. Niet voor de verkoop, maar om mensen een idee te geven met welk budget je welke zaken kunt aanschaffen en wat je er dan mee kunt doen.

Waarom zoek ik hulp: Simpelweg omdat ik maar een HTK klusser ben en lang niet alles weet en ook niet alles heb (qua gereedschap), het voor mij ook prettig is even pauze te kunnen nemen (en zelf over de beurs te lopen) en omdat het gewoon leuker is met meer mensen. Ook word het wellicht wel wat veel om mee te nemen voor mij alleen, ik heb maar een standaard kentekenloos aanhangertje en daar past óf de werkbank in, óf de gatensteek, maar ik zou graag beiden meenemen dus daar moet ik nog even naar puzzelen (aanhanger lenen, iemand met een bus etc).
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.069
1.700
Terkaple
www.woodworking.nl
Open Dag Hout is natuurlijk ook een echte forumdag! En Wim zei vorig jaar na afloop van versie 2022, "zouden we nog niet wat meer forummers er bij kunnen betrekken en zal ik daar wat voor proberen op te zetten?" Dat vind ik een super idee, en Wim heeft samen met jullie alle vrijheid om wat te organiseren.

De leukste stands zijn die waar wat gebeurd, waar actie is,

Als tip:er is vraag naar een startersrubriek, is het een idee om met forummers een aantal beginners zaken houtbewerken te laten zien?

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: Jurriaan9

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.729
2.588
Gaanderen
Ik zit op dezelfde lijn als Jaap wat organiseren voor beginners. Hoe slijp ik een beitel uit de hand. Zaag vijlen met daarbij de uitleg van afkortzaag en schulpzaag. Wie wil meehelpen om deze ideeen te organiseren.
Daarna komt er wel een oproep wie wil deelnemen aan deze workshop.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Ik zit op dezelfde lijn als Jaap wat organiseren voor beginners. Hoe slijp ik een beitel uit de hand. Zaag vijlen met daarbij de uitleg van afkortzaag en schulpzaag. Wie wil meehelpen om deze ideeen te organiseren.
Daarna komt er wel een oproep wie wil deelnemen aan deze workshop.


De leukste stands zijn die waar wat gebeurd, waar actie is,

Als tip:er is vraag naar een startersrubriek, is het een idee om met forummers een aantal beginners zaken houtbewerken te laten zien?

jaap
(Ts)ja, dat doe ik toch al jaren! Bij mijn stand geef ik altijd demo"s voor beginners en voor gevorderden.
Heb altijd een leuke en massale aanloop. En maak ik reclame (niet alleen voor mezelf) maar ook voor dit mooie Forum.

Groetnis,
Roeland
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.