Opbergkisten

henkvanzuylen

Actieve deelnemer
26 dec 2016
376
308
's-Hertogenbosch
Het hout lag al enige jaren (!) klaar om de kisten in elkaar te zetten, maar het kwam er maar niet van om het af te werken.
Ik had al 2 van de 10 kisten gemaakt en nu eindelijk eens de koe bij de horens gevat en begonnen aan de andere 7.
Ze zijn onder andere bedoeld als opslag voor mijn vele oude camera's en lenzen, en voor andere zaken die nu in dozen op zolder staan.

Materiaal is berkentriplex en de handvatten en mijn initialen zijn op een cnc freesbank uitgefreesd.
Het op maat zagen en de sponningen zagen heb ik gedaan op een grote formaatzaag.
Ze zijn allemaal voorzien van een losse deksel en een losse tussen plaat op halve hoogte in de kist (zodat je in 2 lagen kan stapelen).
De kisten worden afgewerkt in blanke lak.
Op elke bodem zitten 2 dwarslatten die precies in de bovenkant van een andere kist vallen, ze zijn dus goed stapelbaar.

Ik ga er ook nog een paar op maat gemaakte trolleys bij maken zodat de kisten (of een paar op elkaar) makkelijk verplaats kunnen worden.

IMG_4230.jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.