Oorkappen met radio

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Hoi,

Mijn Ion Tough Sounds oorkappen hebben het begeven: beetje te veel gevallen, lijmen lukt niet meer. Ik ben dus op zoek naar een vervanger, met zowat dezelfde functies. De opvolger, de Tough Sounds 2, lijkt nergens op voorraad of vlot leverbaar.

Vereisten:
- FM en/of DAB+
- Bluetooth
- Oplaadbare batterij

Iemand suggesties?

Bedankt!
 

pietjeekes

Actieve deelnemer
1 mei 2016
133
6
Berlaar-Heikant BE
zelf gebruik ik oordoppen van iso-tunes. Deze zijn enkel te gebruiken met bluetooth maar je zou dan via internet op je smartphone een radiozender kunnen doorsturen naar je oordoppen.
 

hdv

Post veel
24 nov 2019
852
445
Noord-Veluwe
Ik heb sinds enige tijd een Protear (DAB +, FM-Radio, Bluetooth, SNR 30dB). Ben ik best tevreden mee (ben absoluut geen liefhebber van in-ear spul). Was vergeleken met bijvoorbeeld 3M ook niet al te duur. Is ook nog gewoon op voorraad bij Amazon.de. Zie hier.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik hen voor de kerst de 3m gehoorbescherming gekregen, die zijn Bluetooth- kan ik van Harte aanbevelen
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Wat is jouw situatie, werk je altijd in een lawaaierige omgeving en heb je daar de oordoppen bij nodig, of enkel tijdens het gebruik van machines?

Indien dat laatste, ben ik namelijk van mening dat oordoppen met radio geen aanrader is, het leid af van waar je mee bezig bent.
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
Hey hallo
Aangezien je ze toch vaak laat vallen zou ik lekker de oorkleppen nemen met radio van de action doen het perfect en voor 13€ kun je nog een nieuwe kopen er zit alleen geen Bluetooth op en dab + maar het geluid is perfect
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Ik heb deze gehad van de kerstman/vrouw.

Erg fijne eerste indruk, en dat zegt wat aangezien ik voor m'n werk ook altijd een headset/gehoorbescherming draag.

Geen radio functie, maar wel BT koppeling met je telefoon zodat je muziek kunt luisteren en de telefoon kunt beantwoorden.
Er zit ook een handig knopje op om de geluidsdemping uit te zetten/op te heffen zonder de headset af te hoeven zetten.....


 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
660
47
Breda
Ik heb deze gehad van de kerstman/vrouw.

Erg fijne eerste indruk, en dat zegt wat aangezien ik voor m'n werk ook altijd een headset/gehoorbescherming draag.

Geen radio functie, maar wel BT koppeling met je telefoon zodat je muziek kunt luisteren en de telefoon kunt beantwoorden.
Er zit ook een handig knopje op om de geluidsdemping uit te zetten/op te heffen zonder de headset af te hoeven zetten.....


Dat knopje noem ik de magische knop. Met die stand hoor je alles alsof je geen oorkappen op hebt maar het dempt wel degelijk de schadelijke harde geluiden. Dus ik heb muziek opstaan via mijn telefoon, ik hoor de deurbel en kan met gerust hart elke machine bedienen. Pure magie.... :LOL:
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Wat is jouw situatie, werk je altijd in een lawaaierige omgeving en heb je daar de oordoppen bij nodig, of enkel tijdens het gebruik van machines?

Indien dat laatste, ben ik namelijk van mening dat oordoppen met radio geen aanrader is, het leid af van waar je mee bezig bent.
Enkel tijdens gebruik van machines. Maar ik sta soms 2 uur aan een stuk te schaven of te schuren, dan vind ik een radio of wat muziek toch wel aangenaam.

Streamen via BT kan uiteraard, maar als je de oorkappen afneemt moet je ook altijd het streamen uitzetten, of bij het opzetten opnieuw starten, dat lijkt me vervelend, of ben ik daar mis in?

Anyway, bedankt voor alle tips! Ik laat weten wat het wordt, en of ik er tevreden mee ga zijn :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.