Ook hulp nodig bij identificatie

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Goedenavond woodworkers,

Ook ik heb hulp nodig bij het identificeren van een houtsoort. Vandeweek was de gemeente aan de overkant van de weg aan het snoeien en kappen en hadden allerhande stammen en stammetjes netjes opgestapeld voor het transport. Ik heb een tweetal stammetjes opgehaald om wat "oefenhout" te hebben om wat mee te klieren en vogelen. Ik weet niet zeker welke soort dit is, ik denk iets in de lijn van conifeer of taxus, maar daar kunnen jullie me vast bij helpen.

20150305_214137.jpg20150305_214208.jpg20150305_214116.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.716
2.574
Gaanderen
Taxus is het zeker niet. Hoewel ik geen hele grote houtkenner ben denk ik ook aan thuya.
Alssneller je het hout wilkm drogen smeer de koppen dan snel in met verdunde witte houtlijm.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Het takje lijkt mij van een conifeer deze worden dikwijls als haag geplant en kunnen soms best een behoorlijke diameter krijgen
Ik zou de stametjes splijten door het midden om barsten en droogschuren te vermijden ook zou ik alle zichtbare knoesten (zijtakken )
Zeker ook insmeren met houtlijm aangezien deze sneller barsten gaan vertonen
Mvg tom
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.