Onzichtbaar bevestigen

StijnV

Actieve deelnemer
4 dec 2016
44
1
Ik zou een bureau willen maken met multiplex. Ik zou de schroeven niet zichtbaar van buitenaf willen hebben.
Welke alternatieven heb ik behalve pocketholes? (Ik heb geen zo'n hulpstuk)

Ook naar kostprijs toe liefst geen te grote investeringen. Misschien is het met pocketholes wel het goedkoopst.

Alvast bedankt om mee te denken!
 

pietersch

Actieve deelnemer
10 jun 2019
99
37
Apeldoorn, NL
Ik denk dat je dan aangewezen bent op lamello's (of iets vergelijkbaars als deuvels/domino's). Als je wel wilt schroeven kun je gaten - die de schroeven aan de zichtkant maken - opvullen met een prop (gemaakt met een proppenboor), maar dat lijkt me een uitdaging met multiplex.
 
  • Leuk
Waarderingen: StijnV

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.998
823
Omgeving Leiden
Wat je kan doen is de binnenkant van een hoekverbinding, bijvoorbeeld tussen het bureaublad en de staander, opdikken met een strook mulitplex die je vastlijmt.
Die panelen, blad en staander, zet je dan haaksop elkaar en je maakt de verbinding dan aan de binnenkant met een aluminium hoeklijn. Omdat je nu 'vlees' genoeg hebt kan je de hoeklijn ook nog verzinken voor het mooie.
 
  • Leuk
Waarderingen: StijnV

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
302
119
Zuid Holland
Wat je kan doen is de binnenkant van een hoekverbinding, bijvoorbeeld tussen het bureaublad en de staander, opdikken met een strook mulitplex die je vastlijmt.
Die panelen, blad en staander, zet je dan haaksop elkaar en je maakt de verbinding dan aan de binnenkant met een aluminium hoeklijn. Omdat je nu 'vlees' genoeg hebt kan je de hoeklijn ook nog verzinken voor het mooie.
Kun je niet gewoon wat stoelhoekjes gebruiken? Als je zorgt dat blad, staanders en achterkant allemaal aan elkaar zitten heb je vrij snel wat stevigs lijkt me.
Niet heel mooi (maar van buiten niet te zien), maar dat zijn pocket holes ook niet. Evt icm netjes verlijmen?
 
  • Leuk
Waarderingen: StijnV

StijnV

Actieve deelnemer
4 dec 2016
44
1
Welke overspanning zou ik kunnen toepassen met multiplex 21mm?
Ik zou met 2 verticale staanders werken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.