Ja, zo kan het ook, maar ik zie ook wel weer wat nadelen. De rail van betonplex neemt relatief veel zaagdiepte weg. Als je een keer verstek zaagt moet je je rail weer kantrechten, bij noesten ed loop je de kans dat de zaag van de rail af wil lopen (zoals bijtel ook al opmerkt). Als je een sponning wilt zagen die overal even diep moet zijn, dan moet je je werkstuk goed vlak ondersteunen; deze rail zal niet zo gemakkelijk het werkstuk volgen als dat iets doorhangt, in vergelijking met een alu rail. Ik weet niet of je anti slip onder je rail hebt, maar omdat je je zaag tegen de rail moet duwen, ontkom je er haast niet aan elke keer de rail aan het werkstuk te klemmen. En mijn zaag (durf het merk haast niet meer te noemen ) heeft zo'n groene plastic splinterbescherming om het werkstuk aan de rechterzijde van de zaag ook een beetje fatsoenlijk te houden, als dat nodig is.
Dus ik denk dat je met je houten rail prima uit de voeten kunt, maar dat het niet direct een veel betere oplossing is als de gebruikte alu rails bij de invalzagen.
Wat natuurlijk onbelicht is, is je voorkeur voor het gereedschap waar je graag mee werkt, waar je hand als vanzelf om heen valt, wat als een verlengstuk van je arm voelt, wat je gewoon mooi vind en wat je extra plezier in je werkt geeft. Kijk als dat het geval is, en dat is bij veel van ons zo denk ik, dan bestaan er nauwelijks nadelen, dan geniet je gewoon .
jaap
Dus ik denk dat je met je houten rail prima uit de voeten kunt, maar dat het niet direct een veel betere oplossing is als de gebruikte alu rails bij de invalzagen.
Wat natuurlijk onbelicht is, is je voorkeur voor het gereedschap waar je graag mee werkt, waar je hand als vanzelf om heen valt, wat als een verlengstuk van je arm voelt, wat je gewoon mooi vind en wat je extra plezier in je werkt geeft. Kijk als dat het geval is, en dat is bij veel van ons zo denk ik, dan bestaan er nauwelijks nadelen, dan geniet je gewoon .
jaap