Ondiepe schaal me handvatten en gemaakt van Appel hout

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Dit is een van die dingen die ik heb geprobeerd, het was meer als een nabootsing van een porseleinen schaal, maar na deze heb ik ze met de handvatten aan de buiten kant gemaakt, je verliest veel gebruik ruimte, de reden dat de porseleinen ovaal gemaakt worden, gaat niet zo makkelijk met draaiwerk :), vond hem toch wel aardig en Anny heeft hem gehouden voor haar/ons zelf :D

Apple tray bowl.jpg Apple traybowl.jpg Apple tray side.jpg Apple traybowl bottom.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer mooie vorm met die handvatten.
Waarschijnlijk heb je deze nat gedraaid aangezien hij wat vervormt is of is dit de foto die wat bedriegt.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie schaal.

Dank je wel Wim :)

Zeer mooie vorm met die handvatten.
Waarschijnlijk heb je deze nat gedraaid aangezien hij wat vervormt is of is dit de foto die wat bedriegt.

Thanks Jacob, ja die was in een keer nat gedraaid, al mijn draaiwerk is van/met nat/vers hout gedraaid, meeste worden waneer droog voor de tweede keer gedraaid, maar soms worden ze ineens tot dikte gedraaid, zoals hier, Ik kan dan gebruik maken van het vervormen, zoals hier waar de lengte nu groter is dan de breedte, 25x22cm ongeveer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.