notenhout te koop

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.
Status
Niet open voor verdere reacties.

czcarbon

Nieuw lid
2 apr 2011
6
0
ik heb een notenboom omgedaan die al 2 jaar dood was en dus al redelijk droog
ik heb stukken stam van +-65 en +-90 cm lang en diameter 45 tot 65cm+ nog verschillende dikke takken+ eveneens de wortelblok maar die moet nog opgegraven worden ,heb zelf al wel eens gekeken naar de prijs van notenhout , doe me een eerlijk bod

Attached files

tuoh

Oud hout
Het is in dit geval niet de prijs van Notenhout die richtinggevend is, maar de prijs van brandhout.
Notenhout bij de houthandel ziet er wel iets anders uit ;) Dit zijn geen stukken waar je een meubel uit vervaardigd hé.
Niet elke rol brandhout is van goudwaarde :eek:

Mvg,

André

tuoh

Oud hout
czcarbon zei:
nou ook goed dan stook ik het op he,heb ik tenminste de warmte

Waarom denkt nu ineens iedereen met wat brandhout in de tuin dat hij of zij een schat in handen heeft?
Het is lovenswaardig dat bij mooie houtsoorten even nagedacht word voor het in de kachel verdwijnt, maar bied het eventueel aan in ruil voor een werkstuk, of voor een gelijkaardige hoeveelheid "echt brandhout"
in plaats van er direct een pak geld voor te verwachten. In dit geval voor hout dat al twee jaar dood op stam staat :eek:

Mvg,

André

czcarbon

Nieuw lid
2 apr 2011
6
0
mensen,mensen doe geen infarct he zeg,het gaat hier over hout niet het einde van de wereld.De persoon die de boom is komen rooien heeft mij verteld dat de blokken goed en te mooi waren om op te stoken, wat mijn eerste intentie eigenlijk was,en omdat ik geen verstand van hout heb,heb ik gekeken wat het hout nu eigenlijk kost(informatief). Ik heb niet geïmpliceerd dat ik hier schatten verwacht,ik heb trouwens een blok gegeven aan een vriend van me en die vertelde me over dit forum waarop ik dacht mischien leuk voor de mensen die gepassioneerd met hout bezig zijn,maar voor de prijs van brandhout kan ik het beter zelf klieven en opstoken want dan heb ik er tenminste nog de warmte van,en met de prijzen van de brandstoffen (gas en elektriciteit).... :)
Dus even ademhalen vooraleer iedereen hevig begint te reageren :eek:

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.978
1
www.arstorno.nl
Hallo Czcarbon.

Lijkt wel prachtig hout te zijn. Lijkt me leuk om dit inlands hout eens uit te proberen op de houtdraaibank. Waar ligt dit bruine goud en heb je überhaupt nog een paar blokken. Draai ik ook iets voor jou als tegenprestatie. Op mijn site kun je alvast een idee opdoen.
vr.gr. Jan Pranger.

czcarbon

Nieuw lid
2 apr 2011
6
0
hallo max
het hout was walnoot,geen kers,kan mischien wat verwarren maar de schors is er al af,maar het is walnoot
de blokken liggen in rijkevorsel belgie
mvg j

czcarbon

Nieuw lid
2 apr 2011
6
0
hallo jan
prachtige site,en prachtig werk,ongeloofelijk wat je allemaal kan doen met hout en het vakmanschap,ga morgen mijn vrouw ook nog eens naar je site laten kijken,en dan geraken we hopelijk wel akkoord over iets ;)
ps hout ligt wel in belgie rijkevorsel,hopelijk geen probleem :?: we zien wel
mvg j

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.978
1
www.arstorno.nl
Wel wat ver Lemmer (Friesland/Noord-Nederland)- Rijkevorsel. Tegen de tijd dat ik daar ben is het hout al gespleten door het te fors drogen. :) :) Als je er nog iets van wilt bewaren kun je de kopse kanten insmeren met houtlijm of gesmolten kaarsvet en opslaan op een droge plaats in de schaduw. Er zijn vast Belgische houtdraaiers die wel belang hebben bij zo'n mooi brok. Zolang ze nog goed gaaf zijn.
In ieder geval hartelijk dank voor het aanbod. Of kom je binnenkort naar Friesland. Het is immers nooit verkeerd "het hogerop te zoeken................ ;) "
vr.gr. Jan Pranger.

czcarbon

Nieuw lid
2 apr 2011
6
0
hey jan
tja friesland is niet echt bij de deur he :D ,nu kom ik wel eens in nederland maar zo hoog :D nou niet direkt,moest dit veranderen op korte termijn dan laat ik het je weten :)

joppe123

Nieuw lid
29 aug 2010
17
0
Beste,

Ik heb wel intresse in die walnootblokken, Ben zelf van Brasschaat, dus dicht in de buurt van jou
Laat maar iets weten

Groetjes

poemibol

Actieve deelnemer
28 apr 2011
134
0
45
Bavel (NL)
Hoi czcarbon,

Ik woon in Beerse practisch bijna om de hoek van waar jij woont ....
Ik zou het hout graag gebruiken om er draaiwerk mee te maken op de houtdraaibank

Als je het hout nog hebt zou ik graag weten wat je er voor zou willen hebben...

M.vr.gr.

Poemibol

wimpe

Nieuw lid
23 aug 2015
2
0
hallo, Czcarbon,
ik ben wel geinteresseerd in een blok, ik doe namelijk aan houtsnijden en daar kan het wel voor dienen denk ik als het droog is, je mag me altijd mailen om een prijs af te spreken wim.peeters6@hotmail.com
groeten wim

Resusci

Nieuw lid
19 jan 2014
14
0
Hallo, heb interesse in enkele blokken voor mijn hobby Houtdraaien, graag uw contactgegevens in privé box
thx

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.191
0
En nog een die de bril niet op heeft!
Die topicstarter kan goed niet eens meer weten dat hij dit ooit via het forum heeft aangeboden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.