Nieuweling

JSE

Actieve deelnemer
16 jan 2022
64
33
Wijk bij Duurstede
Ja, daar sta je dan... midden veertig, gezin, leuke baan en op zoek naar een nieuwe hobby. Techniek en aardse materialen hebben me altijd getrokken, steen, hout, metaal en de combinaties daarvan vind ik echt prachtig. Maar zoals het in het leven soms gaat, mijn baan doe ik vooral met mijn hoofd en mijn mond, minder met mijn handen. Waarbij ik mijn gebrek aan talent om met frezen, schaven, beitels, fijne japanse zaagjes, en wat al niet meer gerust intact kan laten ;-). En zo struikel je over CNC, geweldige combinatie van techniek en iets tastbaars " maken". Maar nu, dus op zoek naar een goede machine, niet erg om het wat te laten kosten, het is tenslotte een hobby. Materialen blijven vooralsnog beperkt tot hout en wellicht op termijn wat plastics of aluminium. Afgelopen week de garage uitgemest om ruimte te maken, al een poosje aan het meelezen op dit en het CNC Zone forum maar nu ook aangemeld om wat interactie aan te kunnen gaan indien nodig.
 

JSE

Actieve deelnemer
16 jan 2022
64
33
Wijk bij Duurstede
welkom !
mooi dat je jezelf voorstelt
is de interesse voor cnc er om de uitdaging van dit gereedschap of omdat je een bepaald project op stapel staan hebt ?
De uitdaging van het gereedschap, ook daar de combinatie tussen techniek en materiaal. Samen met de mogelijkheden tot creatie die het biedt. Geen specifiek project, ik denk dat bestellen en assembleren al een project op zich zijn ;-)
 
Welkom,

Hoewel ik zelf graag iets maak met zo min mogelijk techniek zie ik dat de huidige ontwikkeling op CNC techniek niet te stuiten is.
Ik heb er geen probleem maar na een dag denken en naar een scherm kijken doe ik graag iets ont-spannends.
Met een muziekje ,mes en een stukje hout kan ik me prima vermaken.

Als ik zie wat er allemaal met die machine s gemaakt wordt............... Daar kan ik ( in tijd gezien ) nooit tegen op.

Wij zien hier graag de eerste stappen naar jouw creaties :D.

Geniet er van ,

Groet Edwin.
 
  • Leuk
Waarderingen: JSE

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.