technisch gezien is het snijresultaat het enige wat teltEn dit ook normaal na 1 korte gleuf frezen?
Een keukenblad, wat dus bestaat uit spaanplaat met een harde kunstof laag, het zou inderdaad kunnen dat ik iets te voorzichtig -lees langzaam- gefreesd heb. Welke snelheid zou u aanraden kwa instelling en juist langzaam of snel frezen?Ik weet niet wat je er mee hebt gefreesd maar het ziet er uit alsof het freesje ook behoorlijk warm is geworden. Toplaag HPL gefreesd? Ik heb nog nooit gekeken of er verf van mijn frezen af is. Daar zou ik me geen zorgen over maken.
Ik heb een keer, voor de achterwanden van kastjes, sleuven gefreesd in met hpl bekleed plaatmateriaal .Een keukenblad, wat dus bestaat uit spaanplaat met een harde kunstof laag, het zou inderdaad kunnen dat ik iets te voorzichtig -lees langzaam- gefreesd heb. Welke snelheid zou u aanraden kwa instelling en juist langzaam of snel frezen?
In deze heb je het denk ik over de oranje "industrial router bits" die ik in een linkje op het forum vind?Ik heb een keer, voor de achterwanden van kastjes, sleuven gefreesd in met hpl bekleed plaatmateriaal .
Binnen 1.5 meter freesje afgebroken(goedkope chinese kwaliteit) op het punt waar het hpl zat. Een nieuw freesje van topkwaliteit genomen en daarna een 40 meter gefreesd. Sleuf gewoon in een keer gedaan.
Ik denk niet dat je wat verkeerds hebt gedaan. Ik heb geen ervaring met deze bosch frezen. Ik weet wel dat ze meerdere kwaliteiten hebben. Bij dit soort gereedschap is de marge voor de diverse leveranciers in de keten belangrijk en dat gaat, zeker in het dhz segment, ten koste van de kwaliteit. Ik heb vroeger in mijn gereedschappen zaak heel veel van die goedkope setjes verkocht. Type die de leverancier verzonnen had:
SH-08-IT voor de 8 mm versie. Koste toen actiematig Hfl 19.95 en het gelijke setje in een betere kwaliteit 150 gulden. Type nr zegt genoeg over de kwaliteit. Ik heb nog steeds zo'n set en als een freesje niet voldoet vervang ik deze voor een betere. Er zijn niet zoveel mensen die meteen meer uitgeven aan frezen dan aan de freesmachine. Wij voerden de frezen van RVS net zoals Baptist en vele gereedschapsslijpers. Zeker geen goedkope leverancier. CMT levert ook zeer goede frezen (uit italie zijn ze veel goedkoper, even op dit forum een linkje zoeken) Zelf zoek ik veel op het web naar frezen 12 mm of 1/2" ,vaak grotere modellen waar RVS soms ruim in de 200 euro per stuk voor vraagt, die dan tussen de 20 en 50 euro zitten. Zeker geen gelijke kwaliteit maar heb je die altijd nodig?
Volgens mij is het deze , weet het niet 100% zeker.In deze heb je het denk ik over de oranje "industrial router bits" die ik in een linkje op het forum vind?
Ja net als dat laminaat zaagbladen vreet...Dat soort materiaal vreet snijgereedschap veel sneller op dan de meeste houtsoorten.
jaIn deze heb je het denk ik over de oranje "industrial router bits" die ik in een linkje op het forum vind?
Dat is hem volgens mij. Er moet ook nog een andere italiaan zijn.Volgens mij is het deze , weet het niet 100% zeker.
Freud? Ik herinner me dat er nog eentje is waarvan de naam met een F begint als ik me niet vergis.Dat is hem volgens mij. Er moet ook nog een andere italiaan zijn.
Nee Freud is een merk en ik bedoel een andere cmt leverancier in Italie. Heeft lang geleden hier op het forum in een topic gestaan. Ik kan het zo snel niet vinden en heb geen zin op lang te zoeken. Sorry.
euh, een deel wordt geleverd vanuit hun 'US store', dus niet echt italiaans![]()
Buy Cmt Orange Tools Products Online at Best Prices in Italy | Ubuy
Shop for Cmt orange tools products online at discounted prices on Ubuy Italy, a leading store for Cmt orange tools products for sale along with great deals, offers & fast delivery options.www.ubuy.co.it