Hallo beste forummers,
Even een update. Voor mij is het ook even wennen

. Ben het met wr1944 eens dat het het nog een beetje schril overkomt en ik ga me nog even verdiepen in de aangekaarte probleempjes zoals avatar en afbeeldingen uploaden en de paar engelstalige menuutjes. In de testversie werkte dat allemaal prima en zo 123 zag ik aan de instellingen niet iets waarom het niet goed zou moeten gaan.
De conversie van de database en alle attachments heb ik na 2 keer proberen uitbesteed. Ik vond in de US een bedrijfje die dat verzorgd voor 95 dollar en dat was het me wel waard. Helaas hikte hun bijgeleverde tool om een mass email te sturen waarin jullie nieuwe wachtwoord stond. Vandaar gister later de mail met de alternatieve methode. 128 mails kreeg ik onbezorgbaar retour, waaronder die van mijn jaap account??? Gisteravond en vanmorgen zo'n 80 emails met vragen over niet in kunnen loggen, maar iedereen heeft inmiddels bericht gehad.
We hebben er een forum bij, voor houtsnijders. Daar zijn een paar keer vragen over geweest en ik hoop dat het een beetje aanslaat.
Nu het marktplein nog installeren, zodat we een echt advertentie deel hebben voor vraag en aanbod en de voorpagina (moet nog een betere naam hebben) inrichten. De info hoe het forum werkt vind ik ook nog vrij beperkt, ik zal eens zoeken naar een wat uitgebreider verhaal voor de serieuze lezer.
De pagina's met houtbewerkers en leveranciers komen ook zeker weer terug, maar dan wat uitgebreider. Ik had het allemaal al in Wordpress in elkaar geknutseld maar vond vbulletin, vanwege de mooiere forumsoftware en het meer integreren van de forumberichten, de voorpagina en de blogs. Misschien dat we de blogs wel gaan gebruiken als portfolio pagina voor de houtbewerkers die dat graag willen.
En dan nog de prachtige verzamel postings over de schaven en zagen. Ik zie het wiki project nog niet van de grond komen en om het zo toegankelijk mogelijk te houden denk ik er over om ze in een aparte forum rubriek te stoppen; suggesties van harte welkom.
veel plezier op het forum,
jaap