Nieuwe accu voor oud model Festool schroefboormachine

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
805
163
Stiens
Dag,

Waar kan ik volgens jullie terecht voor een nieuwe accu voor een oud model Festool schroefboormachine. Zie bijgaande foto's. De machine is naar schatting van rond 1998. Ik heb er ooit een nieuwe accu bij gekocht van het merk Janec. Nadat ik die een paar keer gebruikt heb, heb ik de machine aan mijn dochter gegeven (om daar iets in huis te hebben) maar uiteindelijk enkele jaren niet meer gebruikt. Er zit nu nog nauwelijks leven in. Of dat aan Janec ligt of dat elke accu er na een dergelijke verwaarlozing de brui aan geeft, weet ik eigenlijk niet. Nu vraag ik mij alleen maar af ik nog een goede keuze kan maken voor een nieuwe accu. Of . . . . zou ik afscheid moeten nemen van de boormachine?

Eigenlijk is de vraag welke merk een beetje goed is. Leveranciers kan ik wel vinden natuurlijk.

Bij voorbaat dank.

Bijlagen

• IMG_20250722_181049.jpg
    IMG_20250722_181049.jpg
    123,4 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20250722_181058.jpg
    IMG_20250722_181058.jpg
    72 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20250722_181115.jpg
    IMG_20250722_181115.jpg
    80 KB · Weergaven: 13

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.272
1.026
Enschede, Twente
Dat is twee generaties geleden. Zou je door een van die accubedrijfjes kunnen laten herbouwen.

Ook goed om te weten: Festool neemt over een paar dagen afscheid van het 14.4 platform, dwz dat daar geen vervanging meer voor beschikbaar zal zijn, afgezien van wat er nog in verkoopkanalen aan voorraad is.

VERBETERING/AANVULLING: Het blijkt dat de Festool al een hele tijd geleden afscheid heeft genomen van het 14.4 platform (tien jaar geleden…) en dat nu de 'grace period' voor leverbare onderdelen afgelopen is (die tien jaar dus). Ik had dat niet goed begrepen, waarvoor excuses.

Laatst bewerkt:

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.658
1.225
Omgeving Leiden
Het punt is dat het hier om een NiCd, nikkel cadmium, accu gaat. Die hebben een hoge zelfontlading, lopen dus ook leeg als je er niks mee doet.Zolang die regelmatig gebruikt en niet helemaal ontladen worden gaan ze wel een tijdje mee. Het merk maakt niet zoveel uit, meestal gebruiken ze cellen van bekende fabrikanten.
Indertijd heb ik mijn goedwerkende deWalt accuboormachine ook weg moeten doen. Ook NiCd. Accu's waren na een week niet gebruiken toch leeg.

Het lijkt mij de investering niet waard.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.