Nieuw onderstel voor nieuwe draaibank

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.833
1.130
Emst
Ik heb een nieuwe houtdraaibank gekocht en daar moet een nieuw onderstel onder gemaakt worden.
Het oude onderstel past namelijk niet meer.
Mijn Midi Fu heeft versleten lagers en dat gaf mij een goede smoes om een Carp 1421 Midi + bij Ronald Kanne te halen.
Ik heb multiplex bij de Hubo gehaald en grofweg op maat laten zagen.
Het onderstel wordt rechthoekig, komt op wieltjes te staan en er komen later laden in.

IMGP8953.jpg

IMGP8955.jpg

• Leuk
Waarderingen: John1969 en EdP

Efvee

Post veel
9 jun 2021
933
377
RegioRotterdam
Mijn advies: zoek dat je de tafel ook op (stel) poten kunt zetten, wieltjes van de vloer. Dat heb ik bij het rolkastje voor onder mijn MidiPro niet gedaan en daar heb ik nogsteeds spijt van.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.833
1.130
Emst
Die lagers zal ik misschien wel bestellen en monteren, maar hij gaat toch weg.
4 draaibanken in de schuur is mij te gek.

De midi stond bij mij ook op wieltjes en dat gaf geen problemen.
Ik heb de luxe dat als de draaibank teveel beweegt dat ik het werkstuk overzet op een andere draaibank.
Deze draaibank is echt voor het kleinere werk.

• Leuk
Waarderingen: Efvee

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.833
1.130
Emst
Eiken latjes langs de voorkant en de achterkant gelijmd en geschroefd, na drogen van de lijm de schroeven eruit , de gaten opgeboord zodat er een stukje rondhout in gelijmd kan worden.
Het bovenblad staat in de druivenpitolie.
Gaten geboord zodat de draaibank vastgebout kan worden.
De draaibank heeft een verlengstuk wat ik erbij besteld heb, kan op 3 plaatsen gemonteerd worden.
Ik heb hem op het eind gemonteerd, dit is makkelijk met boren.

IMGP8957.jpg

IMGP8958.jpg

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en John1969

John1969

Post veel
10 jul 2023
949
563
‘s-Hertogenbosch
Had dezelfde opstelling met m’n dml 320 , alleen had ik onder de voetjes een extra verhoging gemaakt zodat het makkelijker schoon 🫣 te maken was…. Onderstel was dus iets lager. Naderhand toen ik de herald kreeg van m’n schoonmoeder deze blokken vervangen voor lades, om nog wat klein spul in op te ruimen.
Zover mijn situatie……
Ziet er goed uit, mooie combi👍🏼.
Is dit het model waar je ipv het handwiel ook een klauwplaat op kunt monteren zodat je een kopdraaibank hebt???

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.833
1.130
Emst
Kinderen zijn niet zozeer het probleem, ik neem hem alleen mee naar de bijeenkomsten van de houtdraaivereniging.

Het plexiglas komt van een vitrine uit een bakkerij

• Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.722
3.649
Gaanderen
Als je lid bent van Radius en je houdt je aan de veiligheidseisen van Radius, ben je tijdens demonstraties verzekerd. Een van die eisen is een degelijke afscherming.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.