Nieuw lid

jobtiel1

Actieve deelnemer
3 nov 2022
45
31
Zuid-Beveland, Zeeland
Hoi allemaal,

Mijn naam is Job, sinds ongeveer een half jaar ben ik begonnen met houtbewerken met handgereedschap. Ik ben ook al bijna 3 jaar hobbysmid, wat mijn hoofdhobby wel is. Ik heb ook een simpele draaibank voor het draaien van handvaatjes en dergelijk. Ik heb al een hoop antiek gereedschap verzameld en opgeknapt wat van mn overgrootopa is geweest en recent een gereedschapskist gekregen van een ander familielid. Ook via mn stiefpa een oude ploegschaaf gekregen van een houtbewerker die hem niet meer gebruikte. Verder een mooie n04 en n06 op de rommelmarkt en een oude nooitgedacht sponningsschaaf en zagen bij de kringloop en dat is mn gereedschapsverzameling op het moment.

mn eerste project, na een kruishoutje, was deze eiken kist met handgesmede scharnieren, handvaten, spijkers, en sinds kort een slot. de eiken komen uit een oude en suite die weggehaald is met de verbouw van het huis.

1667480447502.png
1667480462094.png
1667480472709.png
1667480531752.png

Ik heb een klein hoekje van een (te lage) werkbank als houtbewerkingsplek ingericht en dat is waar ik nu voornamelijk bezig ben. Het volgende project is een bankschroef met een schroef van de kringloop, hopelijk met twee metalen geleiders, mocht je tips hebben hiervoor hoor ik die graag!

Ik hoop hier veel van jullie te leren, en hoop ook wat andere smeden en houtbewerkers in de buurt te leren kennen om ervaring uit te delen, maar zeker ook om eens wat samen te doen.

~Jobtiel
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.