Nieuw en opzoek

MooiHout

Nieuw lid
27 dec 2022
3
1
Naaldwijk
Hallo,

Eerst zal ik mij maar eens voorstellen. Mijn naam is Inge en wij maken vanuit MooiHout speel materiaal gericht op sensopatischspel.
Wij maken dit met de laser en cnc maar ik ben opzoek naar iemand die vrij klein kan houtdraaien. Ik ben namelijk opzoek naar iemand die pegdoll achtige dingen kan en wil maken of een plek weet waar ik dit kan laten doen. Zo weet ik dat er sociale werkplaatsen zijn (die hebben mijn voorkeur) die ook aan houtbewerking doen. Wat ik nu gevonden heb is dat nog geen houtdraaien geweest.


Maar er is hier vast iemand die daar iets van weet, dan hoor ik het graag!


Met vriendelijke groet,


Inge | MooiHout
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.172
352
Etten-Leur
Beste Inge,

Als hier geen passende reactie komt kun je eens contact opnemen met afdeling Rotterdam (Bert Rosbach) of Haarlemmermeer (Martien van Vliet) van RADIUS Nederlandse Vereniging van Houtdraaiers. Dan kunnen zij kijken of er in de omgeving Naaldwijk een geinteresserde houtdraaier is voor deze 'pegdolls'. Laat maar hoeren, met vr groet, Hans van Wijk
 

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Dezelfde poppetjes kun je in de action krijgen voor een paar euro per 20 stuks. Ik dacht €2,99 uit m'n hoofd
 
Laatst bewerkt:

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.172
352
Etten-Leur

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
ik denk niet dat je houtdraaien gaat vinden in een sociale werkplaats
een draaibank is m.i. geen machine voor mensen met een beperking en zonder ervaring.

als het om een paar gaat zal er best iemand voor te vinden zijn
maar als het productie werk is zal het eerder iets zij voor een geautomatiseerde draaibank.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.686
2.567
Gaanderen
Boertje ik had een blinde klant die straatorgels maakte en die kocht bij mij een tafelcirkelzaag.
Ik moet er niet aandenken met een blindoek om aan een zaagmachine te werken. Hij zei beperkingen leg je je zelf op.
Toch denk ik net als jij dat een socialewerkplaats dit werk niet kan doen. Er werken ook mensen die hoog opgeleid zijn en heel veel kunnen. Ze hebben dan vaak een ander probleem. Ik ken er enkele die het volledige technisch beheer van onroerend goed deden. Wel bij een sociale organisatie.
 
  • Haha
Waarderingen: MooiHout

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
722
288
RegioRotterdam
Het draaien zelf is een (klein) deel van het proces, naast klaarmaken van de 'blanks', inspannen, uithalen/machine vrijmaken, afzagen, schuren, oliën/kleuren/vernissen en inpakken. Genoeg te doen. Draaien kan met een kopieerinrichting. Geen automaat nodig.
 

MooiHout

Nieuw lid
27 dec 2022
3
1
Naaldwijk
Dankjewel voor al jullie reacties! Ik ga ze eens rustig door nemen en erder uit pluizen. @wijk0983

Ik zoek inderdaad niet de pegdolls zelf. Die zijn goed verkrijgbaar. Maar de dingen die ik wil laten maken zijn van die grotes. Misschien kom je dan meer bij machinaal draaien maar dat is uitzoeken voor me :)

ik ga jullie tips na lopen!
 

MooiHout

Nieuw lid
27 dec 2022
3
1
Naaldwijk
ik denk niet dat je houtdraaien gaat vinden in een sociale werkplaats
een draaibank is m.i. geen machine voor mensen met een beperking en zonder ervaring.

als het om een paar gaat zal er best iemand voor te vinden zijn
maar als het productie werk is zal het eerder iets zij voor een geautomatiseerde draaibank.
Er zijn een hele hoop mensen op plekken die nou eenmaal zo genoemd word, sociale werkplaats. Hartstikke veel kunnen leren en ook met deze apparatuur. Alleen heb ik specifiek hier voor nog niet gevonden.

En voor ons als bedrijf vinden we het sociale aspect belangrijk. Het moet niet maar als ik het wel gevonden krijg is het mooi mee genomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rinus

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Ik heb zelf een tijdje dagbesteding gedaan in vucht en daar liep van alles wat rond zeg maar ;). Daar stond toch echt ook een draaibank in de werkplaats niet iedereen mocht ermee werken maar dat gold voor meerdere houtbewerkingsmachines.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Als ik naar die prijzen kijk loop lk nog niet meer naar de draaibank!:cool:
De aanschaf van het hout kost onderhand al meer:p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.