Niet serieus bedoeld: een vergader gereedschap (?)

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.592
540
Steenbergen, Noord Brabant
Wij hadden nog een dood stammetje essen in de tuin staan. Die mocht weg van de chef, dus hop: kettingzaagje ter hand genomen en omgelegd. Diameter aan de voet was ongeveer 15 cm, tsja:unsure:…..wat kunnen we daarvan breien……
Ik heb het stammetje in een aantal lange stukken gezaagd, dus niet geschikt voor de kachel, en even opzij gezet.
Gisteren had ik een “ahaa” momentje. En daar is dit het resultaat van:LOL::
C3132407-458D-4801-B3E6-6C581E7C9C7C.jpeg
Ik denk dat je er ook mee kunt honkballen, hij voldoet - als ik het goed heb gelezen - aan de in het honkbalregelement gestelde eisen voor een houten knuppel(slaghout). Bijna volledig met de afruwguts gemaakt. Leuke oefening😀. De afmetingen: 82 cm lang, 6,5 cm doorsnede.
Ik ga d’r nog een paar maken die er iets anders uitzien……wordt vervolgd.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.567
1.795
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Wij hadden nog een dood stammetje essen in de tuin staan. Die mocht weg van de chef, dus hop: kettingzaagje ter hand genomen en omgelegd. Diameter aan de voet was ongeveer 15 cm, tsja:unsure:…..wat kunnen we daarvan breien……
Ik heb het stammetje in een aantal lange stukken gezaagd, dus niet geschikt voor de kachel, en even opzij gezet.
Gisteren had ik een “ahaa” momentje. En daar is dit het resultaat van:LOL::
Bekijk bijlage 120269
Ik denk dat je er ook mee kunt honkballen, hij voldoet - als ik het goed heb gelezen - aan de in het honkbalregelement gestelde eisen voor een houten knuppel(slaghout). Bijna volledig met de afruwguts gemaakt. Leuke oefening😀. De afmetingen: 82 cm lang, 6,5 cm doorsnede.
Ik ga d’r nog een paar maken die er iets anders uitzien……wordt vervolgd.
Potdorie, supervet idee. Ga ik onthouden voor als ik ook zo'n stammetje tegenkom.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Roel22

Post veel
27 feb 2017
913
316
Tijdens een bijeenkomst in Duitsland viel, toen er wat mensen door elkaar heen praatten, het woord "Überredungsstab" en toonde de voorzitten iets wat veel op dit slaghout leek. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Euhhh ja:unsure:……ik heb geen kopieër inrichting gebruikt of zo. Eerst het stammetje rondgedraaid over de volle lengte, dan met een meetlintje wat maten uitgezet op die lengte. Een krompasser ingesteld op de te draaien diameter en gaan. Alleen de knop aan het uiteinde heeft ook even een vormguts gezien.
Ik bedoelde niet een kopieerinrichting hoor. Had ik niet eens aan gedacht.
Knap gemaakt!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.