Om netsuke te snijden heb je speciaal gereedschap nodig. Eigenlijk niet meer dan mesjes en gutsjes, maar dan heel klein. Hieronder heb ik een aantal van mijn favoriete gereedschap geplaatst die ik eigenlijk wel voor elk werkstuk gebruik. De tools voor hout en ivoor verschillen eigenlijk niet zoveel, dus deze gebruik ik voor verschillende materialen...
Het grotere mes is om wat grover werk te verichten, de fijne mesjes om scherpe sneden te maken wanneer ik werk aan details, dankzij deze mesjes heb ik altijd scherp gereedschap en hoef ik niet telkens mn gereedschap te slijpen.
Deze tools heb ik zelf gemaakt, handig om op moeilijke plekken te komen
Veel tandartshaakjes zijn een perfecte uitkomst voor het maken van details, de vormen van de haakjes zijn ideaal om de moeilijke plekken te bereiken
met schuurpapier en puimsteenpoeder maak het werk glad en uiteindelijk polijst ik het werk, ivoor zelfs met schuurlinnen van 6000...
Op mn site is wel te zien wat ik zoal maak, al zijn t niet allemaal netsuke...
Enjoy,
Bart
Attached files

Het grotere mes is om wat grover werk te verichten, de fijne mesjes om scherpe sneden te maken wanneer ik werk aan details, dankzij deze mesjes heb ik altijd scherp gereedschap en hoef ik niet telkens mn gereedschap te slijpen.
Deze tools heb ik zelf gemaakt, handig om op moeilijke plekken te komen
Veel tandartshaakjes zijn een perfecte uitkomst voor het maken van details, de vormen van de haakjes zijn ideaal om de moeilijke plekken te bereiken
met schuurpapier en puimsteenpoeder maak het werk glad en uiteindelijk polijst ik het werk, ivoor zelfs met schuurlinnen van 6000...
Op mn site is wel te zien wat ik zoal maak, al zijn t niet allemaal netsuke...
Enjoy,
Bart
Attached files