Kjelt zei:
Ik heb de Tormek maar vind het vervelend dat je altijd "rond" slijpt omdat je op de zijkant van de steen slijpt. Dan vind ik deze waar je op de boven of onderkant slijpt mooier.
Wellicht zelf bouwen, de stenen zijn los te koop
http://www.dick.biz/dick/product/716020/detail.jsf
Jet verkoopt voor hun natslijpmachine een zogenaamde "side wheel grinding jig" (artikelnummer 708027) waarmee je in combinatie met de "tool rest" (artikelnummer 708034) op het vlakke deel van de schijf kan slijpen (ik zou dit zelf de "zijkant", noemen, maar dus die kant die haaks staat op wat jij de zijkant noemt

)). Aangezien je de tormek al hebt is dit misschien interessant. (het is dus een extra stang, die haaks op de standaard stang gemonteerd wordt)
(Ik was aan het zoeken op de tormek site voor hun versie, maar blijkbaar hebben ze die niet in hun assortiment; de tool rest wel.) maar de "jigs" zijn uitwisselbaar tussen de jet en de tormek; behalve de "diamant truing jig" met de draaiknoppen (vanwege de afstand van de verticale stangetjes tot de schijf). (Ik heb bijvoorbeeld zelf die beitelhouder voor de nieuwe tormek gekocht als accesoire voor mijn Jet machine.
Hoewel ik dat spul zelf wel heb, heb ik het nog niet uitgeprobeerd, jet omschrijft zelf dat het eigenlijke doel is om "card scrapers" te slijpen.
Ik heb persoonlijk geen bezwaar tegen het rondslijpen; omdat ik dan op het werk makkelijk uit de hand kan wetten indien nodig.