Natslijpmachine record power.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.426
687
Emst
Ik heb een recordpowerWG250 natslijpmachine gekocht.
Van de week voor het eerst gebruikt om messen te slijpen, resultaat ben ik tevreden over.
Ik heb op de hoogste snelheid gewerkt, dat is 140 toeren.
De werkbank en de vloer was toen zeiknat.
Wat doe ik fout?
 

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
259
108
Noardeast-Fryslân
Wellicht de waterbak te vol gedaan? Geen idee of dat de goede manier is maar vul hem zelf nooit verder dan dat de schijf max. 1 cm in het water staat.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Niets. Ik heb er een rubberen tormek mat voor gekocht. Die vangt het meeste water op. Ik heb er een spons in liggen. Die neemt het meeste water op. Die knijp ik dan weer uit in het water bakje.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Met brede beitels gooi je steeds een scheutje water naast de steen. Die rubber mat koste meer dan mijn machine, maar hij werkt wel goed om de kledder zooi te beperken. Een dienblad of plastic deksel zal ook prima werken. Of cbn wiel er op en droog slijpen. Ik heb de waterbak altijd vol tot de rand. Ik heb het idee, dat overvloedig water, de steen beter schoon houdt. En een zwembad wordt het toch wel.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.119
518
Moordrecht
Bij een tormek zit er een verlengstuk voor de waterbak bij, om dit soort dingen te voorkomen.. Je zou dus kunnen proberen om hier iets voor te knutselen

1704455865463.png
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Dat is pas bij de latere modellen. De oude hebben gewoon een rechte waterbak, waar dus het meeste naast komt.
 

munckf

Actieve deelnemer
Dat is pas bij de latere modellen. De oude hebben gewoon een rechte waterbak, waar dus het meeste naast komt.
Is wel na te bestellen. Dat heb ik gedaan, gelijk met de nieuwe as die niet meer vastroest aan de steen (en die het wisselen van stenen kinderspel maakt. Ik vermoed dat beiden ook passen op de Record Power. Maar dat weten ze vast wel bij Baptist.
 
  • Leuk
Waarderingen: roeli

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.