Nat droogzuiger

Harold999

Actieve deelnemer
11 apr 2015
60
2
Ik heb deze Gamma alleszuiger (NDZ-1400-SW) nu een dagje in bezit om te proberen, gewoon even kijken of het wat is, en ik moet zeggen hij stelt niet teleur.
Ik lees hier dat er geen zak in zou kunnen maar diegene heeft het dan over een ander model, want er zit wel degelijk een stofzak bij en je kunt ze ook los kopen.

De auto start-/stop met een aangesloten powertool werkt voortreffelijk, de start is zeer snel zonder vertraging, en er is een naloop van een seconde of 5. Ik las in reviews van veel duurdere Bosch- en Makita zuigers dat deze geen naloop hebben dus een pluspuntje voor de goedkope Gamma zuiger. En goedkoop is ie, staat momenteel voor €74,25 in de bouwmarkt.

Het geluid is stevig maar niet te gek (ik meet 78 decibel), echter heb ik opgemerkt dat als je de blaasfunctie gebruikt (=kwestie van de aanzuigslang op de uitgaande poort schuiven) het geluid drastisch gereduceerd wordt. Van 78 naar ongeveer 67db. Terwijl de zuigfunctie gewoon blijft werken (er zit alleen geen slang aan de zuigkant).
Deze stofzuiger is dus flink stiller te krijgen als je tijdens de normale zuigstand ook een stuk slang op de uitgaande poort zou zetten. De slang werkt als het ware dan als een uitlaatdemper. Eigenlijk raar dat fabrikanten van alleszuigers als deze niet standaard een "uitlaatdemper" meeleveren want dit verhelpt de meest gehoorde klacht, dat ze vrij luid zijn.

Ik wist reeds dat Gamma huismerk spullen helemaal niet verkeerd zijn voor de centen (heb ooit een grote Gamma klopboor gekocht en die doet gewoon in niets onder voor mijn Makita) en deze alleszuiger lijkt dit weer eens te bevestigen. Alles voelt stevig en degelijk aan en hij zuigt en blaast als een tierelier.

Mocht je in de markt zijn voor een stofzuiger, rij zeker even langs de Gamma.
 
Laatst bewerkt:

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.090
38
Leiden
Ik heb een Festool CTL-Mini stofzuiger gevonden die ik voor een zachte prijs kan overnemen, echter nu lees ik overal dat Festool stofzuigers geweldig zijn, maar dat bv Bosch of DeWalt apparatuur hier niet op aangesloten kan worden doordat er geen adapters bij zitten. Iemand een idee hierover?

Soort van Festool stofzuiger alleen voor Festool apparatuur..
Ik heb zelf onlangs via mp een CTM 26 AC festool stofzuiger gekocht met 27mm slang. Die gebruik ik op de festool boven frees en Makita schuurmachine. Ik vermoed dat mijn Fein multi er ook op kan. Voor de invalzaag een 36mm slang gekocht en die past gewoon op de makita inval zaag. Op de meeste festool slangen zit gewoon een rubber mondje dus die zijn best flexibel. Maar meten is weten. Mocht je maten willen weten van de 27 en 36mm slang hoor ik het wel dan meet ik ze even voor je na.
 

Tetta

Nieuw lid
30 apr 2017
10
0
Hier heel tevreden over de Starmix stofzuigers van Hornbach. Hebben ook een leuke prijs.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.