ik veronderstel dat hier heel wat Autodesk Fusion360 gebruikers zitten die hout modelleren …
heeft iemand van jullie een handige methode om multiplex te tekenen?
ik heb heel wat gegoogled en de Autodesk fora afgezocht maar nergens een goeie methode gevonden. goed betekent voor mij snel en mooi resultaat in renderings.
blijkbaar is ooit beloofd dat er een “3D plywood” materiaal zou komen maar is dat is er nooit gekomen omdat het te complex was.
sommigen gaan elk laagje fineer modelleren als “solid wood” maar dat is me te veel werk.
wat ik zelf momenteel doe is om 2 verschillende texturen toe te wijzen, 1 voor de vlakken en 1 voor de zaagkanten (m.a.w. de textuur toewijzen op “face” niveau ipv op “body” niveau). ik gebruik naadloze textuur jpg’s die ik van sketchuptextureclub gedownload heb.
dat werkt goed. voorbeeld

maar het is een gedoe, vooral om de richting van de nerf op de vlakken en de richting van de laagjes op de zaagkanten goed te krijgen.
iemand een betere manier?
heeft iemand van jullie een handige methode om multiplex te tekenen?
ik heb heel wat gegoogled en de Autodesk fora afgezocht maar nergens een goeie methode gevonden. goed betekent voor mij snel en mooi resultaat in renderings.
blijkbaar is ooit beloofd dat er een “3D plywood” materiaal zou komen maar is dat is er nooit gekomen omdat het te complex was.
sommigen gaan elk laagje fineer modelleren als “solid wood” maar dat is me te veel werk.
wat ik zelf momenteel doe is om 2 verschillende texturen toe te wijzen, 1 voor de vlakken en 1 voor de zaagkanten (m.a.w. de textuur toewijzen op “face” niveau ipv op “body” niveau). ik gebruik naadloze textuur jpg’s die ik van sketchuptextureclub gedownload heb.
dat werkt goed. voorbeeld

maar het is een gedoe, vooral om de richting van de nerf op de vlakken en de richting van de laagjes op de zaagkanten goed te krijgen.
iemand een betere manier?